Így változik a Rally1 a hibridkorszakban

A hibridkorszakban, azaz 2022-től a Ford Puma Rally1 versenyautóval áll majd rajthoz a Ford.

null

Az M-Sport Ford Puma, a Rally1 új generációs hibrid hajtáslánca hatékonyan hangolja össze a már több bajnokságon érmet szerző 1,6 literes EcoBoost benzines turbómotor, a 100 kW teljesítményű villanymotor és a 3,9 kWh kapacitású akkumulátor működését – olvasható az autómotor.hu cikkében.

„A Ford száz százalékban elkötelezte magát az elektromos jövő iránt, és a versenypályák poklában már eddig is olyan innovációk születtek, amelyeket ma már közúti modelljeinkbe is beépítünk”, mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance globális igazgatója. „Az M-Sport Ford Puma Rally1 a legkeményebb körülmények közt teszi próbára a hibrid hajtást, bebizonyítva, hogy ez a technológia borzongató teljesítményre is képes.”

First footage of the all-new M-Sport Ford Puma #Hybrid Rally1 taking on the Goodwood Festival of Speed! 🏁 The latest innovation in Ford #Hybrid performance vehicles! [1/2] pic.twitter.com/dk8yn4aJq7

— M-Sport (@MSportLtd) July 8, 2021

A Puma Rally1 hibrid rendszere ugyanazon az elven működik, mint a közúti Puma EcoBoost Hybrid hajtása. A fékezés és egyenletes haladás közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát a technológia elektromos árammá alakítja, amit az akkumulátor tárol, hogy a villanymotort táplálva csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását vagy extra teljesítményt biztosítson. A Puma Rally1 esetében ez utóbbi a lényeg: versenykörülmények közt az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, mintegy 100 kW-ra rúgó teljesítménylöketet jelent.

A többek közt a Kuga Plug-in Hybrid modellben is rendelkezésre álló plug-in hajtáslánc akkumulátora az egyes versenyszakaszok közt felállított szervizállomásokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt. A 95 kg súlyú, folyadék- és levegőhűtésű akkucsomagot rendkívül szilárd burkolat védi a felverődő kövektől és egy esetleges baleset során fellépő erőhatásoktól. A FIA WRC Rally1 kategória versenyzői a 2022-es évadban már kőolajszármazék-mentes üzemanyagot használnak; a szintetikus és bio alkotóelemekből összeállított hajtóanyag száz százalékban fenntartható forrásokból származik.

Korábbi cikkünkben egy városi és agglomerációs közlekedésre optimalizált új generációs robogót mutattunk be. Kétféle teljesítménnyel választható, és mindkét esetben 120 km/óra az elérhető csúcssebesség, hogy autópályán is használható legyen: Itt a rendhagyó elektromos robogó a bajor gyártótól.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.