A tavalyi évhez képest egytized százalékkal, 0,49%-ra növelte hatását Magyarország GDP-jére a Huawei Technologies 2019-ben – derült ki az Oxford Economics most publikált tanulmányából.
A tanácsadócég 12 európai országban vizsgálta meg, milyen hatással volt a vállalat tevékenysége a gazdaságukra, foglalkoztatásukra és adóbevételeikre a tavalyi évben. Ennek mértéke az európai országok közül a GDP-t és a foglalkoztatást tekintve Magyarországon volt a legnagyobb.

Összességében a Huawei 2019-ben több mint 16 milliárd euróval járult hozzá az európai gazdaság teljesítményéhez, és közvetve, illetve közvetlenül 225 ezer munkavállaló foglalkoztatását segítette.
Országonként vizsgálva 2019-ben az Egyesült Királyság (51.100), Németország (44.800) és Magyarország (21.500) munkaerőpiacára volt a leginkább pozitív hatással a Huawei tevékenység. Relatív értelemben a legtöbbet Magyarország profitált a vállalat foglalkoztatási „lábnyomából”, a Huawei tevékenysége által elősegített munkahelyek az összes foglalkoztatott 0,45%-át tették ki.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Eladta a vállalat egy üzletágát a túlélés érdekében
A Honort a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű, a Huawei székhelyének otthont adó Sencsen város kormányzatának tulajdonában álló vállalat viszonteladókkal közösen alakított konzorciuma vásárolta meg. Az adásvétel lezárultát követően a Huawei nem rendelkezik majd az új Honor cég egyetlen részvényével sem, és nem fog részt venni az üzlet további működtetésében, illetve a cég döntéshozásában – húzták alá a közleményben.
A Huawei fogyasztói ágazatára az elmúlt időszakban rendkívüli nyomás nehezedett – fogalmaznak, a problémát a „mobiltelefonok üzletágában szükséges technikai elemek tartós elérhetetlenségének” tulajdonítva. Az Egyesült Államok májusban tovább szigorította a Huawei-jel szembeni korlátozásokat, ellehetetlenítve a kínai vállalat számára az amerikai szoftverek és technológiák beszerzését. A Huawei szerint az eladás segíteni fog a Honor viszonteladóinak és beszállítóinak abban, hogy „túljussanak ezen a nehéz időszakon”.
A 2013-ban alapított Honor az eladások tekintetében mára a világ egyik legnagyobb mobiltelefon márkájává nőtte ki magát, évente mintegy 70 millió készüléket értékesítve. Az Honor üzletág az elmúlt öt év során több mint 10 milliárd dollárnyi bevételt termelt a Huawei számára. Az eladásra vonatkozóan azonban nem közöltek pénzügyi részleteket.