Magyar fejlesztők előtt is nyitva áll a kínai alkalmazáspiac

Alkalmazásfejlesztők számára tart a világ minden tájáról elérhető, ingyenes, nyilvánosan elérhető webináriumot hétfőn a Huawei – írja a haon.hu.

Forrás: MW2020. 11. 09. 15:24
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az esemény fókuszában a hatalmas kínai alkalmazáspiacban rejlő lehetőségek állnak, a résztvevő fejlesztők megtudhatják, hogyan érhető el, hogy egy app beinduljon és sikeres lehessen a világ legnagyobb, 1,3 milliárd mobilinternet-felhasználót magában foglaló piacán.

Mire kell figyelni, hogy ne vesszenek el a jogi és adatvédelmi szabályozások között, hogyan hidalják át a kulturális különbségeket és szerezzék meg szükséges képesítési követelményeket, illetve fejlesszenek olyan appot, amely népszerű lehet a kínai felhasználók között?

A webináriumon többek között vezető kínai játékkiadók adnak betekintést a fejlesztői nehézségek és lehetőségek világába, és azt is bemutatják, hogyan érhet el komoly sikereket a Huawei AppGallery segítségével a Romániában fejlesztett nyelvtanuló alkalmazás, a Mondly.

Az előrejelzések szerint az okostelefonok terjedése Kínában rövid időn belül tovább növekedik, noha a világ legnépesebb országában az okostelefon-iparra és a mobilhasználatra vonatkozó statisztikák már most is lenyűgözőek.

A világ minden tájáról érkező fejlesztőknek ugyanakkor komoly kihívást jelent a kínai piac. Az ismeretlen és időnként bonyolult jogi és szabályozási környezetben nehezen igazodnak el, és problémát jelent számukra a sokféle követelménynek, így az adatvédelmi előírásoknak, fogyasztóvédelmi törvényeknek és a képesítési követelményeknek való megfelelés.

De kihívás az olyan alkalmazás létrehozása is, amely valóban jó visszhangot kap a kínai felhasználóktól. Ami ugyanis a nyugati ügyfelek számára elengedhetetlen termék, az könnyen nagyot bukhat Ázsiában, a fejlesztők pedig gyakran csak kapkodják a fejüket, hogy pontosan megértsék, miért nem sikeres az alkalmazásuk.

A fejlesztők gyakran nem tudják ténylegesen lokalizálni az alkalmazásaikat, és biztosítani, hogy az releváns legyen a kínai felhasználók számára. Számos kulturális különbséggel kell számolniuk, amikor egy alkalmazást kínai felhasználók számára készítenek, a nyelv megfelelő fordításától az olyan finomabb tényezőkig, mint a színek jelentése és a helyénvaló képek. Ezenkívül a fejlesztőknek meg kell érteniük, hogy az egyedi kínai okostelefon-felhasználói szokások és viselkedés miként befolyásolhatják az alkalmazás használatát.

A piacot teljes egészében ismerő kínai céggel való együttműködés ebben a tekintetben sokat segíthet a fejlesztőknek, mivel a helyi jelenlét a legtöbb fejlesztő számára elérhetetlen. Ebben igyekszik segíteni a Huawei és az AppGallery alkalmazásáruháza, amely már 490 millió aktív felhasználót gyűjtött össze világszerte.

A vállalat célja, hogy segítsen a tengerentúli fejlesztőknek Kínában sikert elérni, ennek érdekében a következő hónapban számos új kezdeményezést indít, amelyek célja a globális fejlesztők és a kínai felhasználók közötti szakadék áthidalása.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.