Ezek a mobilappok a legnépszerűbbek itthon

A TikTok vidéken tarol, az online vásárlás a nők, a mobilbank a férfiak körében kedvelt – olvasható az Origo cikkében.

Forrás: origo.hu2020. 12. 22. 13:44
Nem mindegy sem a lakóhely, sem az életkor a felmérés szempontjából Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook a legnépszerűbb mobilapp a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé, derült ki a Huawei megbízásából készített felmérésből. A vállalat 4000 válaszadó telefon- és apphasználati szokásait vizsgálta, megállapítása alapján a magyarok átlagosan csak 30 appot használnak a világátlag 60-nal szemben.

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy jelentősen eltér a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), utóbbiak inkább a kívánt szolgáltatás weboldalát nyitják meg. A nők előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben.

Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le; sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Tarol a kisvárosokban a TikTok

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3%), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5%) valamint a zenét (17,6%) jelölték meg. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási mobilapp típusok, mint a férfiak körében (10,7% vs 7,9%), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6% vs 11,6%).

Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is.

Nem mindegy sem a lakóhely, sem az életkor a felmérés szempontjából
Fotó: Pexels

Az ételek és élelmiszerek kiszállításával kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1%), mint vidéken (4,8%). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7% vs. 8,7%). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1%) és a megyeszékhelyeken (28,3%) magasabb az országos átlagnál (22,8%). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9%) az átlaghoz képest (8,5%).

Melyik appok a nyerők?

A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazások ilyen sorrendben a Facebook (73,5%), a Messenger (46,95%) és az Instagram (38,06%). Az összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt mobilapp egységek, mint a Facebook, „fiatalosak”, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és az olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek, például a Viber.

A válaszadók 71%-ának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19%) vagy a megyeszékhelyen (16%) élnek.

A kutatás eredményéből kiderült, amíg a fiatalabb generáció (18–24 év) nagyobb valószínűséggel tölt le plusz alkalmazást egy új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább teljesen lecserélik a meglévőt egy jobbra, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.