Nem aratott sikert a legismertebb közösségi oldal megújult felülete

A jelenlegi felület egy önálló életre kelt magazin, ahol a kapcsolatépítés háttérbe szorult.

Forrás: ORIGO.HU2020. 12. 03. 13:41
Az új felület egyik pozitívuma, hogy az emberek kevesebb időt töltenek előtte Forrás: PEXELS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook az év elején jelentette be, hogy hosszú időn után radikálisan megújul a számítógépes felhasználói felülete. Az átvezetési időszak nyár közepén kezdődött, és mostanra, gyakorlatilag mindenki már az „új Facebookot” használja. A változás pedig tényleg hatalmas, komolyan átalakult a rendszer felülete, más helyre került jó néhány funkció, megváltoztak az ikonok, és bejött a sötét mód funkció is, hogy csak néhány komolyabb módosítást említsünk.

A ráncfelvarrást azzal indokolták, hogy a régi felület elavult, ma már mások a felhasználók igényei, mint régen, és a Facebook is alapvetően megváltozott az elmúlt másfél évtized során. Az az oldal, amelyet elsősorban a fényképek megosztására, és kapcsolatok fenntartására találtak ki, már a múlté.

Az új felület egyik pozitívuma, hogy az emberek kevesebb időt töltenek előtte
Fotó: PEXELS

A jelenlegi „Face” sokkal inkább egy önálló életre kelt magazin, ahol a kapcsolatépítés háttérbe szorult, és inkább a tartalmak generálásán, megosztásán van a hangsúly. Azt pedig nem állíthatjuk, hogy a Facebook esetében a felhasználók közömbösen fogadták a módosult kezelőfelületet.

Markáns vélemények

Sőt, nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy rengetegen fogalmaztak meg markáns véleményt az új külső kapcsán.

Utálom az új Facebookot. Olyan, mintha egy pubertás előtti kamasz indokolatlan provokációja lenne, aki dühíteni akarja a környezetét.

Vagy:

Az új Facebook felület borzasztó.

Ahelyett, hogy a PC-k segítségével hatékonyabbá tették volna a kezelést, a monitorokat is hatalmas, alacsony felbontású telefon kijelzőkké változtatták. A tervezésért felelős UX dizájnereket meneszteni kell, és örökre eltiltani az ilyen munkáktól„

És ezek még csak a legvisszafogottabb hozzászólások voltak. Ennél sokan, sokkal durvább hangnemben támadják a Facebook vezetőségét.

De mi a baj?

Ahogy nézegettük a véleményeket, az emberek többségének az a baja, hogy a Facebook felülete átalakult. A korábban megszokott mezők, parancsok és felületek más helyre kerültek, esetleg a korábbitól eltérő csoportba száműzték őket. Emiatt aztán a megszokott dolgokat nehezebb megtalálni, ami érthetően dühíti a felhasználókat. Mint ahogyan az is, hogy egyes parancsok egész egyszerűen nem működnek.

Hónapjai lettek volna a facebook fejlesztőinek arra, hogy kijavítsák ezeket a hibákat, azonban ezt száz százalékosan mind a mai napig nem sikerült megoldani.

Emellett az is tény, hogy a megszokott, átlátható, kicsi karaktereket használó, valóban régimódinak tűnő felület helyett egy látványosabb, modernebbnek tűnő, de sokszor összefolyó grafikus kezelőfelületet hoztak létre. A jelek szerint nem is tudták eldönteni, hogy mik a prioritások, mert például az úgynevezett Sötét Mód (amikor is a megszokott fehér helyett fekete a háttér, és mások a színek) bevezetésével várhattak volna odáig. Röviden és tömören: Minden jel arra utal, hogy az emberek többsége úgy véli, hogy egyszerűen nehézkesebben használható, és a korábbinál több bosszúságot okoz az új Facebook felület.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egy új közösségi oldal, ami nem törli a konzervatív tartalmakat

Az amerikai elnökválasztást követő napokban hatalmasat ugrott a Parler népszerűsége, nagyon sokan otthagyják az egyre agresszívabb, híreket cenzúrázó Twittert és Facebookot – írja az origo.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.