Kedvességet hirdetne a népszerű közösségi média platform

Új eszközöket vet be a kedvesség hirdetése érdekében a platform, és figyelmeztet a nem megfelelő hozzászólások miatt – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 03. 17. 9:41
tiktok
A kép illusztráció Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A TikTok a napokban olyan felugró üzeneteket kezdett el megjeleníteni, amelyek akkor bukkanak elő, ha valaki nem megfelelő vagy sértő hozzószólás közzétételére készül. Az új eszközök bevezetésével a TikTok kedvességet szeretne hirdetni a platformján.

A másik eszközzel pedig az összes hozzászólás szűrhető, ilyenkor ezek csak egyenkénti jóváhagyás után jelennek meg. A felugró üzenet pedig akkor jelennek meg, ha a TikTok rendszere olyan írást érzékel, ami megsérti a közösségi irányelveket.

Ilyenkor arra bátorítják a felhasználót, gondolja át, mit akar közzétenni. A szerkesztés mellett azonban a közzétételre ugyanúgy lehetőség van.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A legtöbb közösségi platformnak mostanra vannak hasonló eszközei, ezekkel a zaklatást és sértő viselkedést szeretnék visszaszorítani, nem sok sikerrel (bár a hivatalos kommunikáció alapján ígéretesek a fejlesztések). A TikTok eközben további zaklatásellenes programokban venne részt.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Szülőknek készült gyorstalpaló a közösségi médiából

A Digitális Jólét Program Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS) és a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszéke összesen huszonegy közösségi médiás platformhoz, játékhoz és csevegőalkalmazáshoz készített tájékoztatót a fiatalok biztonságos internethasználatának előmozdítása érdekében.

A főképp szülőknek szóló kiadvány összeállításában olyan egyetemi hallgatók vettek részt, akik maguk is aktív felhasználói ezeknek a felületeknek.

Ezek a legnépszerűbb közösségimédia-felületek a világon

A statista.com felmérése szerint a világon a legnépszerűbb közösségimédia-platform a Facebook, 2 milliárd 740 millió felhasználóval. Ezt követi a YouTube, a WhatsApp, a Facebook Messenger és az Instagram.

De a top 10-es listában szerepel a TikTok alkalmazás is, amelynek ma már 689 millió aktív felhasználója van.

A Corvinus Egyetem és a DGYS közös kiadványa a hazánkban legismertebb üzenetküldő és közösségimédia-platformokról készült hasznos útmutató.

A Facebook Messengeren, Instagramon, TikTokon és Snapchaten kívül bemutatja többek között a Viber, a WhatsApp, a Tumblr és a Reddit jellemzőit, biztonsági tényezőit, illetve kockázatait is. A szülők továbbá megismerkedhetnek az AnoTalk csetfelülettel, az Ask.fm oldallal, a Brawl Stars stratégiai akciójátékkal, a Chat Alternative és Discord alkalmazásokkal, a Fortnite-tal, valamint a Houseparty videochat-alkalmazással, több más platform mellett.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.