
Újabb csapás érte a rács mögött ülő Kiss László óbudai polgármestert
Azokon a helyeken, ahol önvezető autókat tesztelnek, mindig és kötelezően ott ül egy tapasztalt mérnök, aki azonnal beavatkozik, ha a jármű bármi veszélyeset próbálna csinálni. Magyarországon viszonylag ritkán történik ilyen tesztelés, de ha a jövőben ezek száma meggyarapodna, akkor sem kell félni, mert nálunk sem közlekedhet vezető nélküli autó, mindig ott kell ülnie valakinek a bal egyben. Elon Musk évekkel ezelőtti, szokás szerint túlzottan optimista jóslataival szemben még mindig nagyon messze vagyunk attól, hogy egy autó teljesen biztosan, mindenre felkészülve tudja vezetni önmagát, a jogalkotás pedig általában még ennél is lassabban reagál a technológiai változásokra,
tehát a közeli jövőben biztosan nem számíthatunk arra, hogy vezető nélküli autók fognak rohangálni a közutakon.
Bizonyos tekintetben jelenleg a legnagyobb veszélyt azok a felelőtlen sofőrök jelentik, akik túlbecsülik egy-egy autó önvezetési képességét, és akár viccből, akár más indíttatásból menet közben elhagyják a vezetőülést – az Egyesült Államokban is több, ebből fakadó baleset történt az elmúlt hónapokban. Ehhez persze köze van annak is, hogy a Tesla elég felelőtlenül „Autopilot”-nak hívja a vezetéstámogató rendszereit, azt sugallva ezzel, hogy robotpilótaként tud működni a járgány, holott (ahogy fentebb írtuk) ez még hosszú évekig nem lesz igaz.
Erről az Egyesült Államok egykori terrorellenes szakértője, Richard Clakre azt írta a könyvében, hogy valójában elég kevés ország teljesítene igazán jól egy globális digitális háborúban. Sőt, saját becslései szerint pont az Egyesült Államok lenne az egyik legrosszabb helyzetben, pont azért, mert elképszetően függ a digitális infrastrukturától.
Ennek ellentéte Észak-Korea, ahol a lakosság nagy része még csak az internet fogalmával sincs tisztában, és az ország létfontosságú elemei nem függnek a digitalizációtól.
Jelenleg a fejlett országok pontosan tudják, hogy bármikor bárkit támadás érhet az online térből, így mindenki fel van készülve arra, hogy ha ez a támadás meg is történik és valamiért nem sikerül kivédeni, a károkat minél hamarabb helyre lehessen állítani. Szakértők szerint szélsőséges, de jó példa, hogy amikor 2015-ben hackerek megtámadták Ukrajna elektromos hálózatát, és elosztóállomás lekapcsolt, akkor technikusok készenlétben álltak, hogy azokat manuálisan visszakapcsolják, amire néhány órán belül sor is került. Persze Ukrajnában ez azért lehetett így, mert a rendkívül fejletlen elektromos hálózat miatt egyébként is mindig készen állnak a kézi beavatkozásra, míg a fejlettebb országokban azért ezek már többnyire automatizált rendszerek.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
(Borítókép: Önvezető Tesla autó. Forrás: YOUTUBE – KÉPERNYŐKÉP)
Újabb csapás érte a rács mögött ülő Kiss László óbudai polgármestert
Horn Gábor szavai a szakadékba lökhetik Magyar Pétert
Most érkezett: brutális gyilkosság történt Budán
A DK-ból kizárt Leel-Őssy Gábor megalapította a Duna Pártot + videó
Betiltják a meztelenruhák viselését, lejárt a villantások kora: szigorú szabályok lesznek ezután a vörös szőnyegen
XIV. Leó: kiderült, így győzte le Erdő Pétert Prevost bíboros – ezen múlt, hogy nem magyar az új pápa
Szoboszlai kihúzta a gyufát a Liverpool-szurkolóknál: „Ehhez még nincs joga”
Elfogytak a jegyek a szerdai Magyar Kupa-döntőre
Szoboszlai is feltűnik egy fotón a Liverpool játékosainak titokzatos dubaji nyaralásán
A Real Madrid bajnoka szégyennek nevezte Vinícius tettét a Barcelona ellen
„Soha nem voltam még ilyen boldog” – Szoboszlai Dominik szívből szóló vallomása
Ukrajna csak egyvalakivel hajlandó tárgyalni
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.