
Lehet, hogy az összes magyar marhát le kell ölni? – videó
Azokon a helyeken, ahol önvezető autókat tesztelnek, mindig és kötelezően ott ül egy tapasztalt mérnök, aki azonnal beavatkozik, ha a jármű bármi veszélyeset próbálna csinálni. Magyarországon viszonylag ritkán történik ilyen tesztelés, de ha a jövőben ezek száma meggyarapodna, akkor sem kell félni, mert nálunk sem közlekedhet vezető nélküli autó, mindig ott kell ülnie valakinek a bal egyben. Elon Musk évekkel ezelőtti, szokás szerint túlzottan optimista jóslataival szemben még mindig nagyon messze vagyunk attól, hogy egy autó teljesen biztosan, mindenre felkészülve tudja vezetni önmagát, a jogalkotás pedig általában még ennél is lassabban reagál a technológiai változásokra,
tehát a közeli jövőben biztosan nem számíthatunk arra, hogy vezető nélküli autók fognak rohangálni a közutakon.
Bizonyos tekintetben jelenleg a legnagyobb veszélyt azok a felelőtlen sofőrök jelentik, akik túlbecsülik egy-egy autó önvezetési képességét, és akár viccből, akár más indíttatásból menet közben elhagyják a vezetőülést – az Egyesült Államokban is több, ebből fakadó baleset történt az elmúlt hónapokban. Ehhez persze köze van annak is, hogy a Tesla elég felelőtlenül „Autopilot”-nak hívja a vezetéstámogató rendszereit, azt sugallva ezzel, hogy robotpilótaként tud működni a járgány, holott (ahogy fentebb írtuk) ez még hosszú évekig nem lesz igaz.
Erről az Egyesült Államok egykori terrorellenes szakértője, Richard Clakre azt írta a könyvében, hogy valójában elég kevés ország teljesítene igazán jól egy globális digitális háborúban. Sőt, saját becslései szerint pont az Egyesült Államok lenne az egyik legrosszabb helyzetben, pont azért, mert elképszetően függ a digitális infrastrukturától.
Ennek ellentéte Észak-Korea, ahol a lakosság nagy része még csak az internet fogalmával sincs tisztában, és az ország létfontosságú elemei nem függnek a digitalizációtól.
Jelenleg a fejlett országok pontosan tudják, hogy bármikor bárkit támadás érhet az online térből, így mindenki fel van készülve arra, hogy ha ez a támadás meg is történik és valamiért nem sikerül kivédeni, a károkat minél hamarabb helyre lehessen állítani. Szakértők szerint szélsőséges, de jó példa, hogy amikor 2015-ben hackerek megtámadták Ukrajna elektromos hálózatát, és elosztóállomás lekapcsolt, akkor technikusok készenlétben álltak, hogy azokat manuálisan visszakapcsolják, amire néhány órán belül sor is került. Persze Ukrajnában ez azért lehetett így, mert a rendkívül fejletlen elektromos hálózat miatt egyébként is mindig készen állnak a kézi beavatkozásra, míg a fejlettebb országokban azért ezek már többnyire automatizált rendszerek.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
(Borítókép: Önvezető Tesla autó. Forrás: YOUTUBE – KÉPERNYŐKÉP)
Lehet, hogy az összes magyar marhát le kell ölni? – videó
Putyin titkos DNS-e, ebben a betegségben szenved az orosz elnök
Az AI szerint ezt az 5 kifejezést csak a legigénytelenebbek használják
Megszólalt a Lidl a német döntésről: eldőlt, fizetőssé teszi-e a magyar boltokban, ami most még ingyenes – egyenes választ kaptak a vásárlók
Farm VIP kieső: ketten is hazamentek a pirosaktól
Olyan sok energiát termelnek az európai napelemek, hogy túlterhelték a hálózatot: a szolgáltatók már fizetnek a fogyasztásért
A legrejtélyesebb élőlény: nem növény, nem gomba de nem is állat
Imanol Alguacil: Mbappé lesen volt, a Madrid egy nagy csapat, és nincs szükséges segítségre
Nagy Ervin vérlázító arroganciája okozhatja Magyar Péter vesztét
Régi slágert trombitált a Dunában Szabó Bálint a kedd esti Pride tüntetésen + videó
Itt a bizonyíték: Weberék belső szabályzattal biztosítják, hogy Magyar Péter Ukrajna mellé álljon
Így néz ki a liberális szabadságharcos
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.