A tévéből tanulunk főzni és kertészkedni
Azok közül, akik hetente többször is leülnek a TV elé, a legtöbben még mindig filmeket néznek. A megkérdezettek csaknem felét (47%) érdeklik a mozifilmek, népszerűségben ezeket követik a hírek és a sorozatok (33%), majd nem sokkal lemaradva a természetfilmek (32%). A járványhelyzet az élet számos területére jelentős hatással volt, ez alól a tévénézési szokások sem jelentenek kivételt. A megkérdezettek körében a kertészettel és kertépítéssel foglalkozó műsorok nézettsége 7%-kal emelkedett meg, csakúgy, mint a főzéssel foglalkozó programoké.
Az online tartalmaké a jövő?
A magyarok közel kétharmadának (65%) található olyan készülék az otthonában, amelyen elérhetők az okostévé funkciók.
Háromnegyedük él a technológia adta lehetőséggel. Az egyik legkedveltebb okos megoldás az internetelérés, amellyel a különböző alkalmazások vagy a böngésző is használható.
A megkérdezettek 89 százaléka használja a tévékészülékét internetes tartalmak megtekintésére, 79 százalék pedig rendszeresen elindítja a beépített böngészőt is. Az okostévével rendelkezők majdnem háromnegyede fizetett már elő streamingszolgáltatásokra. A zenei streaming, amely a mobileszközök sajátja, ennél valamivel kevesebb háztartásban, az okostévé technológiával rendelkezők 61 százalékánál van jelen.
Hogyan telt az idő a képernyők előtt a pandémia kezdete óta?
A Samsung kutatása azt mutatja, hogy
2020 a streaming szolgáltatók éve volt, az okostévé funkciókat használók 35 százaléka gyakrabban nyitotta meg a videótárakat a készülékén, mint a vírushelyzet előtt – összesíti az eredményeket a bama.hu.
A zenei streaming szolgáltatások alkalmazása is hasonlóan nőtt, 28 százalékkal többen használják ezeket kikapcsolódásra. Az applikációk közül a megkérdezettek leggyakrabban a legnagyobb videómegosztót használják, ennek népszerűsége messze felülmúlja az összes többi appét. A magyarok mindössze 8 százaléka nem szokott internetes videókat nézni a tévéjén, mindenki más a kedvenc videósait is nagyképernyőn követi. A nézettség pedig egyre csak nő, a magyarok 36 százaléka gyakrabban nyitja meg az alkalmazást, mint a vírushelyzet előtt.
Az eredeti cikk ITT érhető el.
Borítókép: Pixabay