Tovább száguld a rekordok országútján a a villanyautó-gyártás úttörője

A Tesla ezúttal is kellemes meglepetést okozott forgalmi és nyereségadataival, de a globális alkatrészhiánnyal és a beszállítói láncok felszakadozásával neki is meg kell küzdenie – írja a vg.hu.

Forrás: vg.hu2021. 10. 21. 8:51
MUSK, Elon
Grünheide, 2021. augusztus 13. Elon Musk, a Tesla Motors amerikai elektromosjármû-gyártó és a SpaceX amerikai ûrkutatási magánvállalat vezérigazgatója látogatást tesz a Tesla Gigafactory nevû gyárának építési területén a Berlin szomszédságában fekvõ Grünheidében 2021. augusztus 13-án. A Tesla elsõ európai gyára várhatóan 2021 végén kezdi meg a mûködését. MTI/EPA/DPA-Zentralbild/Patrick Pleul Fotó: Patrick Pleul
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesla immár a második egymást követő negyedévben lépett túl az egymilliárd dolláros nettó eredményen,  a szeptemberrel zárult három hónapos időszakot Elon Musk cége 1,62 milliárd dolláros profitrekorddal zárta, ez az egy évvel korábbi közel ötszöröse, s egy részvényre vetítve (EPS) 1,86 dollárt jelent, szemben a tavalyi 0,76 dollárral. Az elektromosautó-gyártó állva hagyta a Refinitiv elemzőit is, ők 1,58 dolláros EPS-t vártak. 

A 13,62 milliárd dolláros árbevételről szóló prognózissal szemben a Tesla 13,76 milliárd dollárt ért el, ez 57 százalékkal több a bázisidőszakénál.

A bevételi adatot könnyebb volt megtippelni, ugyanis a cég bő két hete már közzétette, hogy a harmadik negyedévben 241,3 ezer darab járművet adott el, ami éves alapon 66 százalékos bővülést jelent, és természetesen új rekordot is egyben. A Tesla emelkedő értékesítési trendje ezzel immár sorozatban a hatodik negyedéve tart. Az elemzői konszenzusra egyébként tíz százalékot vert a Palo Altó-i székhelyű társaság – derül ki a vg.hu írásából.

Az garantált, hogy a széria folytatódik, hiszen ha a Tesla megkapja a régóta várt környezetvédelmi engedélyt a Berlin melletti kulcsrakész grünheidei gyárához, akkor ott is heteken belül beindulhat a termelés. A cég első európai Gigafactoryjának kapacitása évi félmillió autó lesz, nyilván ennek eléréséhez fokozatosan futtatják fel a termelést. A texasi új üzemük is elstartolhat még az idén.

Érdekesség, hogy a sanghaji gyárukban már több autó készül, mint a nevadai Fremontban, a Tesla első Gigafactoryjában. 

Supercharger töltőállomásaik száma egy év alatt megduplázódott, világszerte 3254 helyszínen, 29,2 ezer konnektorból lehet villámgyorsan árammal feltölteni az akkumulátorokat.

Az üzem máris jelentősen javult, az egy évvel korábbi időszak 9,2 százalékáról és az második negyedév 11,0 százalékáról egészen 14,6 százalékig nőtt. Bevált tehát az a stratégia, hogy a Tesla a költségei folyamatos lefaragásával növelni próbálja nyereségtermelő képességét. A járművei iránti egyre nagyobb keresletet kihasználva többször is emelte árait az idén, ennek köszönhetően a cash-flowja egyre javul, s új fejlesztéseihez elvileg már önerőből is ki tudja termelni a forrásokat. A cég mozgósítható készpénz tartaléka 16,1 milliárd dollár volt szeptember végén – írja az oldal.

A kaliforniai villanyautó-gyártó kilátásait versenytársaihoz hasonlóan nagyban befolyásolja a globális csiphiány. 

Ráadásul az önvezetést opcióként kínáló Tesla modelljei teli vannak zsúfolva mindenféle intelligens elektronikai berendezésekkel, szenzorokkal és kamerákkal, amelyekben temérdek csip dolgozik. A cég mindent megtesz, hogy a beszállítói láncolatát egyben tartsa, de ez nem mindig sikerül, a csiphiány miatt már többször is átmeneti üzemszünetet kellett elrendelni a Gigafactorykban.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: MTI/EPA/DPA-Zentralbild/Patrick Pleul

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.