Kudarcba fulladt Jeff Bezos birodalmának embertelen, megalázó és hazug kampánya

Az Amazon azért fizette a dolgozókat, hogy – hamisan – tweeteljenek arról, mennyire szeretnek ott dolgozni.

Forrás: Vg.hu2022. 01. 27. 14:23
BEZOS, Jeff
Glasgow, 2021. november 2. Jeff Bezos amerikai milliárdos, az Amazon internetes kereskedelmi vállalat és a Blue Origin alapítója felszólal az ENSZ 26. klímakonferenciájának (COP26) egyik panelbeszélgetésén Glasgow-ban 2021. november 2-án. MTI/EPA/Robert Perry Fotó: Robert Perry
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Amazon lezárta erősen vitatott PR-kampányát, melynek keretein belül azért fizette a dolgozókat, hogy tweeteljenek arról, mennyire szeretnek az Amazonnál dolgozni – idézi a The Verge cikkét a VG.

A többnyire raktárban dolgozó Amazon-alkalmazottaknak azért fizetett pluszpénzt a cég, hogy pozitív benyomásokat osszanak meg munkaadójukról a közösségi oldalon, és tagadják a sajtóban szárnyra kapó negatív híreket a munkahelyi hiányosságokkal kapcsolatban.

A The Intercept által 2021-ben megosztott belső dokumentumok alapján ez a rendszer 2018-ban indult, az Amazon ezzel akart megállj parancsolni a biztonsági előírásait és munkakörülményeit ért kritikák áradatának. A kiválasztott dolgozók felé az volt a kérés, hogy udvarias, de nyers módon válaszoljanak a vállalat kritikusainak, köztük a politikai döntéshozóknak is – számol be a VG.

Már két éve dolgozom az Amazonnál, megrendeléseket töltök ki. Gondolod, ha nem kapnék elég fizetést, még mindig itt lennék? Teljes és bőséges a juttatási csomag. És szeretem az embereket, akikkel együtt dolgozom! Igen, jól megvagyok, haver!

– állt egy tipikus ilyen Twitter-üzenetben

Az alkalmazottak felismerhetők voltak a Twitteren a nevük végére csatolt „Amazon FC Ambassador” becenévnek köszönhetően. A közösségi oldalon működő nagykövetek száma azonban nem derült ki. Egy vizsgálat legalább 53 aktív fiókot talált a Twitteren, de mivel a felhasználók hajlamosak voltak hasonló nyelvezetet alkalmazni, ugyanazokat a képeket tweetelni, sőt még a fiókok tulajdonjogát is felcserélték, így nehéz felgöngyölíteni a teljes hálózatot.

A projekt azonban nem érte el a kívánt célt. A többség számára ez túl mesterkéltnek tűnt ahhoz, hogy komolyan vegyék, a fiókok pedig hamar a kritika és a gúny célpontjává váltak. Ezt nem könnyítette meg, hogy bárki nevezhette magát „Amazon FC-nagykövetnek” a Twitteren, és hamarosan számos paródia is megjelent.

A reakció természetesen az Amazon felső vezetéséhez is eljutott. A Financial Times beszámolója szerint a vállalat felső vezetői elégedetlenek voltak a rendszer gyenge elérésével és annak hatásfokával egyaránt, így év végén az akció leállítása mellett döntött a cég, és azóta eltüntette a befolyásolási kampány nyomait a Twitterről – írja a VG.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Borítókép: Jeff Bezos (Fotó: MTI/EPA/Robert Perry)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.