Öt dolog a technológia világából, amit nem kedveltünk 2021-ben

Habár a technológiai cégek számos kiváló termékkel álltak elő 2021-ben, sajnos a technológia árnyoldalai ezúttal is megmutatkoztak. Öt példa arra, mik voltak a leghülyébb, legfurcsább vagy legkevésbé sikerült dolgok 2021-ben a technológia világában – olvasható az Origó cikkében.

Forrás: ORIGO.HU2022. 01. 03. 15:10
ZUCKERBERG, Mark
Sausalito, 2021. oktber 29. Mark Zuckerberg, a Facebook internetes kzssgi portl trsalaptja s vezrigazgatja 2021. oktber 28-n bejelenti, hogy a Facebook j neve Meta lesz. Zuckerberg szerint a Facebook mrkanv jelenleg egy termkhez, a kzssgi oldalhoz kapcsoldik, de remli, hogy idvel "egy metaverzumot mkdtet cgnek" tekintik majd ket az emberek. MTI/AP/Eric Risberg Fotó: Eric Risberg
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

1. Egyre több a zsarolóvírusos támadás

2021-ben minden korábbinál több, mintegy 500 millió zsarolóvírusos támadást hajtottak végre kiberbűnözők világszerte,ezzel irgalmatlan anyagi károkat okozva, és kormányzati, egészségügyi és más szolgáltatásokat megbénítva.

2. Szinte lehetetlen komoly technológiai holmikat venni

A koronavírus-járvány következményei, az akadozó ellátási láncok, a világszerte tapasztalható csipgyártási nehézségek, és a technológiai eszközök iránt megnövekedett fogyasztói igény együttesen nagyon komoly problémákhoz vezettek az informatika világában. A számítógépes alkatrészek árai hihetetlenül elszálltak, a csúcskategóriás PC-s hardverek pedig szinte megvehetetlenek, mert vagy nem készül belőlük elég, vagy ha készül is, azonnal felvásárolják a kriptovaluta-bányászok. 

De ha nem ők, akkor pedig automatizált botok söprik ki az egyébként is szűkös készleteket, hogy aztán a termékek az eleve magas árnál még drágábban jelenjenek meg a piacon. Sajnos a helyzet mindenkit érint, legyen szó laptopokról, telefonokról, asztali számítógépekről vagy éppen játékkonzolokról. A csiphiány hatalmas problémát okoz az autógyártásban, de még az egyszerűbb háztartási gépek piacán is – írja az Origó.

3. Az Apple megpróbált fellépni pedofília ellen. Aztán inkább mégsem tette

Az Origó cikke szerint, az Apple még augusztusban jelentette be, hogy egy új kezdeményezés keretében igyekszik majd fellépni a gyermekek elleni erőszak és a pedofília ellen. 

Végül a rossz visszhang miatt a vállalat bejelentette, hogy bizonytalan ideig inkább elhalasztja ennek az egésznek a bevezetését.

4. Továbbra sem tudja magát vezetni a Tesla

Habár Elon Musk korábban azt vízionálta, hogy legkésőbb 2020 végéig már egymillió olyan autót adnak majd el, ami képes lesz teljesen saját magát vezetni, és a tulajdonosa nélkül is tud pénzt keresni azzal, hogy például éjszaka elmegy az autó taxizni, ez a mai napig nem valósult meg.

5. A Facebook

A világ legnagyobb közösségi oldalát idén sem kerülték el a botrányok – írja az Origó. 

Két nagy adatszivárgás is kötődik a nevükhöz: egy közvetlenül a Facebookhoz, egy pedig a cég által tulajdonolt LinkedInhez, melyeken keresztül több százezer ember adatai kerültek ki bizonytalan weboldalakra. 

Aztán következett az igazi botrány, amikor Frances Haugen, a Facebook egy korábbi vezető beosztású alkalmazottja belsős iratokat szivárogtatott ki, melyekből kiderül többek között, hogy a vállalat tisztában van vele, mennyire károsak az egyes termékei (például az Instagram) a fiatalokra és úgy általánosan a társadalomra, és hogy a közösségi óriás alig tesz valamit az oldalain terjedő álhírek és gyűlöletkeltés ellen.Mark Zuckerberg aztán bejelentette, hogy a vállalatot átnevezi Metára, és a jövőben inkább a virtuális valósággal szeretne foglalkozni, és létrehozna egy metaverzumot.

A teljes cikk ITT olvasható.

Borítókép: Mark Zuckerberg, a Facebook internetes közösségi portál társalapítója és vezérigazgatója 2021. október 28-án bejelenti, hogy a Facebook új neve Meta lesz (Fotó: MTI/AP/Eric Risberg)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.