Az űrhajót egy Atlas V típusú rakéta emelte a magasba, és mintegy 30 perccel később Föld körüli pályára állt. 2019-ben ezen a ponton hiúsult meg a Starliner kísérlete szoftverhiba miatt. A művelet most sem volt zökkenőmentes, mert az űrjármű 12 fúvókájából kettő felmondta a szolgálatot a 45 másodperces pályára állási művelet alatt - mondták el a Boeing és a NASA tudósai a kilövés utáni sajtótájékoztatón. Beszámoltak arról is, hogy az egyelőre ismeretlen eredetű hiba nem akadályozza a Starlinert abban, hogy elérje az űrállomást, majd visszatérjen a Földre, a tartalék fúvókák ugyanis hibátlanul működnek.
A rendszert úgy terveztük, hogy legyen benne tartalék, és pontosan úgy működik, ahogy kell. A jármű biztonságos, és úton vagyunk a Nemzetközi Űrállomásra
– mondta Mark Nappi, a Boeing Starliner-program igazgatója.