Itt vannak a technika legújabb csodái

Ami az autóknál a Genfi Autószalon, a fegyvergyártóknál a DSEI, az élelmiszereknél a Fruit Logistica, az a technológiai szektorban az IFA. Azaz egy olyan kiállítás, ahol összegyűlnek a világ minden tájáról a gyártók, hogy bemutassák friss termékeiket és szolgáltatásaikat a partnereiknek, illetve az érdeklődő nagyközönségnek. 2019 után idén visszatért minden a rendes kerékvágásba, hiszen a pandémia „elmosta” az elmúlt évek expóit, és idén végre ismét teljes pompájában került megrendezésre az esemény.

Forrás: Origo2022. 09. 16. 11:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az óriási Messe Berlin komplexum gigantikus csarnokait újra elfoglalták a szórakoztatóelektronikai, a háztartási, a telekom- és IT-szektor képviselői, hogy ott fogadják a kereskedőket és a látogatókat. A szokásoknak megfelelően a legnagyobb konszernek, így például a Samsung, az LG, a Miele vagy a Bosch fantasztikus, mesébe illő kiállítótereket építettek fel, ahol láthatólag a belsőépítészek is nagyon kitettek magukért, hogy méltó környezetben mutathassák be a termékeket – írja az Origó.

De azt sem hallgathatjuk el, hogy az esemény 2022-ben még nem volt azon a szinten, mint fénykorában. A megszokottnál picit kevesebb volt a látogató, és a kiállítók között is akadtak hiányzók.

Kihagyták az expót – vagy legalábbis nem kifejezetten a kiállítás területén jelentek meg – az olyan, megkerülhetetlen vállalatok, mint például a Sony, az Acer, a Hisense, a Lenovo vagy a Philips, e holdingok pedig az elmúlt időszakban stabil és állandó résztvevőnek számítottak.

Nagyon úgy fest, hogy még egy ilyen nagy múltú szakkiállításnak is folyton bizonygatnia kell a létjogosultságát, hogy az online korban is van értelme részt venni egy ilyen jellegű eseményen. Ez pedig nem fog máshogy menni, mint kőkemény kommunikációs kampánnyal, amire – legalábbis szerintünk – nagyon rá kellene készülnie a szervezőknek.

Pedig az IFA-nak, és a hozzá hasonló szakvásároknak még mindig van értelmük. Hiába érhető el minden információ a neten keresztül, az egészen más, amikor élőben lehet megmutatni vagy kipróbálni egy terméket. Sokkal jobban átjönnek az egyes modellek és technológiák előnyei és hátrányai, ez pedig egy kereskedő számára létfontosságú lehet a kínálatának összeállítása során. Mert egy ilyen expó alapvetően mégiscsak a bizniszről szól, hiszen az egyhetes rendezvény alatt megállás nélkül zajlanak a tárgyalások.

 

Zöld háttér

Az idei kiállításon nagyon szembeötlő volt, hogy mennyire nagy hangsúlyt fektetnek az iparági szereplők a környezetvédelemre, a környezettudatosságra. 

A Samsung például bejelentette okosotthon rendszerének következő evolúciós fázisát, a Smart Things Energia M1 energiatakarékos üzemmód használatakor a kompatibilis eszközöknél a mesterséges intelligencia segítségével csökkentik az energiafogyasztást –olvasható az Origó cikkében.

A hűtőszekrények például maguktól szabályozzák a hőmérsékletet az ajtónyitási szokások, valamint a kompresszor-fordulatszám alapján, amivel 10 százalékkal csökkenthetik az energiafogyasztást.

Mindez az év végére akár a 30 százalékot is elérheti, amelynek 15 százalékáért az az MI-algoritmus felel, amely optimalizálja a kompresszor sebességét és a leolvasztási ciklust. A további 15 százalékos csökkenés pedig a hűtőszekrény magasabb átlaghőmérsékletének fenntartásával érhető el. 

További eszközök esetében is jelentős energiamegtakarítás tapasztalható: a levegő-víz hőszivattyús fűtési rendszerek 40 százalékkal, a szárítógépek 20 százalékkal, míg a lakossági légkondicionálók szintén 20 százalékkal csökkenthetik a fogyasztást éves szinten.

 

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.