A divatcikkek hamarosan beelőzik az elektronikus eszközöket

A GKID és az Árukereső.hu online kiskereskedelmi indexének legutóbbi kiadása azt is megállapította, hogy az interneten értékesített termékkategóriák között a divatcikkek és a ruházat hamarosan beérheti és megelőzheti a jelenleg éllovasnak számító műszaki termékeket – olvasható a VG-n.

Forrás: Vg.hu2022. 10. 02. 15:29
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GKID és az Árukereső.hu mérései szerint 2022 első három hónapjában 23,7 százalékos növekedést ért el az online kiskereskedelem, azonban az év második három hónapos szakaszának internetes forgalma – az infláció, a háborús bizonytalanság, valamint a romló árfolyam által erősített recessziós félelmek együttes hatására – csupán 7 százalékkal emelkedett, ezzel ez lett a hazai e-kereskedelmi szektor valaha mért leggyengébb növekedést mutató negyedéve.

Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója elmondta, hogy a változó gazdasági helyzet mind a lakosságot, mind a kereskedőket sokkhatásként éri, ezért a kereslet és a vásárlóerő befagyása természetes jelenség egy ilyen turbulens időszakban. Szerinte a helyzet ebből a szempontból a pandémia elején tapasztalt bizonytalanságra emlékeztet: időbe telik, amíg meglesz az igazodás, az alkalmazkodás az új körülményekhez – idézi a VG.

A ruházati cikkek megelőzhetik a műszaki termékeket 

Miközben a piac növekedése megtorpanni látszik, egyre szorosabbá válik a verseny az interneten értékesített termékkategóriák között. A legnagyobb forgalmat generáló online termékcsoportnak továbbra is a műszaki cikkek számítanak, azonban a szegmens forgalma 2,1 százalékkal csökkent 2022 első felében 2021 azonos időszakához képest. 

 

A képzeletbeli dobogó második fokán a ruházat és a divatcikkek állnak, de már nem sokáig: a nemzetközi trendeket követve ez a szegmens hamarosan itthon is az élre ugrik a termékkategóriák versenyében. 

 

Erre utal az is, hogy az év első felében 39 százalékos növekedést produkáló, és az ennek következtében előállt bruttó 104 milliárd forintos internetes forgalmi érték alig marad el a listavezetőtől. Ezt Baka László a fogyasztói szokások átalakulásával magyarázza. Szerinte nincs szó arról, hogy az ország ruhavásárlási lázban égne, csupán az értékesítési csatornák között válik egyre hangsúlyosabbá az online. 

Most a ruha- és divatszektorban látjuk ugyanazt az átterelődést, amely a műszaki cikkeknél néhány éve végbement

 – szögezi le az Árukereső.hu marketingvezetője.

Szintén felzárkózóban van a gyorsan forgó fogyasztási cikkek online piaca, de egyelőre elég messze az éllovasoktól: a netes FMCG-szektor bruttó 64 milliárdos forgalmat realizált január és június között. Ezzel a 13,3 százalékos fél év per fél év alapú növekedéssel is eljutott addig, hogy részesedése a teljes netes kiskereskedelemből átlépje a 10 százalékos határt. A gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes piacán ugyanakkor bőven van tere a fejlődésnek, ezen belül ugyanis az online aránya még mindig nagyon alacsony, mindössze kétszázalékos – írja a VG.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Unsplash)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.