Az elemzés szerint a válaszadók háromnegyede változtatott korábbi online vásárlási szokásain, és negyedrészük csak last minute költi el a pénzét egy szolgáltatásra, például utazásra.A közlemény idézi Banga Györgyit, a Bónusz Brigád operatív igazgatóját, aki elmondta, a rugalmasság lett az egyik legfontosabb vásárlási döntést befolyásoló szempont, ami azt is mutatja, hogy nő a pénzügyi tudatosság a fogyasztók körében. Hozzátette: a rugalmas, visszaváltható ajánlatok sokkal keresettebbek oldalaikon, még akkor is, ha esetleg valamivel magasabb árkategóriájú egy visszaváltható ajánlat. Elmondta azt is, hogy a vásárlási szokások főként a megváltozott élethelyzet miatt alakultak át.
Átalakul az internetes szolgáltatási piac
Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre – derül ki a főként internetes élményszolgáltatásokat kínáló Bónusz Brigád és az az e-kereskedelem kutatására szakosodott GKID közös felmérésből.
A kutatásban résztvevő felhasználók 86 százaléka vásárolt terméket hazai webáruházból az elmúlt egy évben, 58 százalékuk rendelt készételt, csaknem ötven százalékuk vásárolt valamilyen programra szóló jegyet, 42 százalékuk foglalt szállást Magyarországon és 17 százalékuk foglalt külföldön. A szállásfoglalások esetében a visszaesés szembetűnő, hiszen korábban hazai szálláshelyet hetven százalékuk, külföldi utazást 37 százalékuk vásárolt online. A vevők a legtöbbet külföldi online szállásfoglalásra költöttek, átlagosan több mint 137 ezer forintot, míg a külföldön foglalók negyede több mint kétszázezer forintot. Készételrendelésre a válaszadók átlagosan csaknem negyvenezer forintot költöttek – a jellemző költés egy év alatt tíz- és ötvenezer forint közé esett. Belépőjegyre, koncertjegyre, mozijegyre vagy színházjegyre átlagosan 42 ezer forintot költöttek a válaszadók az elmúlt egy évben, de minden harmadik vevő kevesebbet, mint korábban.A vásárlók döntő többsége, 68 százaléka szolgáltatást vásárolt az oldalon a kimutatás szerint: tízből négyen valamilyen élményre szóló kupont vagy kedvezményes ajánlatot. Hazai szálláshelyre vonatkozó ajánlatot a válaszadók 34 százaléka vásárolt, szépségápolásra, egészségmegőrzésre vonatkozó ajánlatot 32 százalékuk választott.
További Gazdaság híreink
A Bónusz Brigád oldalán a válaszadók mintegy harmada a folyamatosan vásárol, ami a társaság szerint azt mutatja, hogy kiemelkedően magas a visszatérő, hűséges vásárlók aránya. Az oldal jelenlegi látogatói közül 23 százalék még nem vásárolt a Bónusz Brigádon: minden ötödik válaszadó ezt a jövőben tervezi. A válaszadók 2022-ben is több szolgáltatás vásárlását tervezik, a hazai szálláshelyekre szóló online ajánlatokat a válaszadók ötven százaléka, étterembe, élményre, kulturális, szórakoztató eseményekre szóló kupont a válaszadók 48 százaléka biztosan fogja keresni – közölték a felmérés alapján.
Borítókép: Online vásárlás illusztráció (Fotó: Délmagyarország/Kuklis István)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezÉrdemes digitális állampolgárrá válni
Forradalmi változtatások jönnek az ügyintézés területén.
A digitális állampolgársággal csak utolértük magunkat
Digitális forradalom zajlik, amely szépen, lassan, csendben szövi át a mindennapjainkat.
Egy anomália miatt a világon mindenhol leállt a PayPal
Több ezer felhasználó jelezte a problémát.
Minimálbér-emelés: megszólalt az államtitkár
Czomba Sándor ismertette a tárgyalás részleteit.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Órákon át hallgattak ki egy újságírót Lakatos Márk pedofilbotrányáról
Az UEFA döntött, s ezzel alaposan kibabrált a magyar válogatottal
21 éve tűnt el a győri fiú: Till Tamás után Juda Kristófot is megtalálják?
A nap kérdése
Visszahívja népszerű termékét a Lidl: réz lehet benne
„Senki nem engedhet meg magának ilyen stílust” – helyretették a gyermekotthon vezetőjét fenyegető Magyar Pétert (Videó)
Putyin interkontinentális ballisztikus rakétát vetett be
Elismerte az UEFA, nagyot hibázott a videóbíró
Szárnyal a futballista, aki Marco Rossi szerint viccet csinált a magyarokból
A magyar válogatott lehetséges útja a vb-re: így játszhatunk pótselejtezőt San Marino ellen
Nukleáris háború küszöbén a NATO tagországa
Magyar Péter megfenyegette a gyermekotthon vezetőjét: „Ennek k..va nagy következményei lesznek”
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezÉrdemes digitális állampolgárrá válni
Forradalmi változtatások jönnek az ügyintézés területén.
A digitális állampolgársággal csak utolértük magunkat
Digitális forradalom zajlik, amely szépen, lassan, csendben szövi át a mindennapjainkat.
Egy anomália miatt a világon mindenhol leállt a PayPal
Több ezer felhasználó jelezte a problémát.
Minimálbér-emelés: megszólalt az államtitkár
Czomba Sándor ismertette a tárgyalás részleteit.