Arról van szó, hogy a Google egy cseppet sem kicsi – hétszer hét méteres – szobájában az üveg másik oldalán három dimenzióban, életnagyságban, valós időben jeleníti meg a beszélgetőpartnert. Ha eltekintünk a haj időnkénti kis vibrálásától, a másik fél olyan hibátlan részletességgel látható, mintha csakugyan ott ülne – éppen csak a tapintás és az az illatok hiányoznak.
A titokzatos Project Starline ötletet egy éve, a 2021-es Google I/O vitaindítón jelentették be, s mára elkészültek az első, működő béta változattal. Mostani blogbejegyzésében a Google termékmenedzsment igazgatója azt állítja, hogy a Starline „elérhetőbbé tételén” dolgoznak.
A Starline valahogy így teszi fel a kérdést:
Mi lenne, ha a Zoom egy óriási, leülős játéktermi gép lenne?
Míg a népszerű videócsevegő szoftver csak a laptop apró kameráját használja, a Google mágikus szobájában 14 kamera és 16 infravörös kivetítő található, amelyek mindegyike a felhasználó valós idejű, fotórealisztikus 3D megjelenítésén, rögzítésén és nyomon követésén dolgozik. A négy mikrofon és a két hangszóró nem csupán lejátssza a beszédet: a térbeli hangzás és a dinamikus közvetítés segítségével olyan a beszéd, mintha tényleg a holografikusnak tűnő avatar száján jönne ki.
Kifogástalan szemkontaktust lehet felvenniük a beszélgetőknek. Egy laptop kamerája vagy a monitorra tűzött webkamera kijelző tetején lévő webkamera képtelen erre: a Google ezeket az adatokat egy nagyméretű, dual-Xeon munkaállomáson gyűjti össze négy NVIDIA GPU-val (két Quadro RTX 6000 és két Titan RTX).
A kijelző egy 65 hüvelykes, 8 K, 60 Hz-es autosztereoszkópikus lencse alakú panel, amely szemüveg nélküli 3D-s nézetet generál az életnagyságú avatárról.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Képernyőkép (Fotó: YouTube)