A fenti kiegészítő vásárlásakor a legfőbb választási szempont az, hogy színben melyik szetthez illik majd, és jól néz-e ki? A kényelem és a tartósság, a karbantartási igény szinte fel sem merülnek. Az pedig, hogy ki, hol használja, magától értetődő.
A MEGFELELŐ KERÉKPÁROS-SZAKÜZLETBE KELL MENNI
Amikor hosszas keresgélés után bementem a kerékpárüzletbe, és közöltem, hogy türkiz női biciklit szeretnék, az eladó szeme se rebbent, csak megkérdezte, hogy mire szeretném használni. Jé, ez eddig nemigen merült fel, csak egy biciklit szerettem volna.
Beszédbe elegyedtünk, és számomra is csak akkor lett világos, hogy a kisvárosi munkába és hazatekerés, meg a boltjáratok mellett szívesen becsatlakoznék a kollégák között szerveződő hétvégi kerékpáros kiránduló körbe.
A NŐI KERÉKPÁR VÁLTÓJA
Ez egy újabb kérdést hozott magával: agyváltós vagy láncváltós biciklit válasszak? Mert váltó nélkül nemigen fogom tudni tartani a tempót a többiekkel, és nem fogok tudni feltekerni a dombos részekre. A váltók működését is megmutatta, ma már csak egy pöccintés a karon, és át is vált. Én is kipróbáltam, melléváltás kizárt. Láncváltót választottam, és megtudtam azt is, hogy a keresztbe váltást hogyan kerüljem el.
A NŐI KERÉKPÁR FÉKJE
A fékről kezdtünk beszélgetni: ma már a legtöbb kerékpárt tárcsafékes verzióban is készítik, én is egy ilyet választottam, mert a biztonság elsődleges szempont. Egy sportosabb, de mégis kényelmes bicajt választottam végül, cross trekking kerékpár a kategória neve. Van benne elöl rugózás, amit emelkedőn kikapcsolhatok, hogy ne vesszen kárba a tekerés energiája. Lehet rá szerelni kerékpárlámpát és csomagtartót (ezeket helyben meg is vásároltam az új, csajos bringámhoz, sőt egy kerékpáros-szoknyát is!).
A MÉRET A LÉNYEG
Szerencsére ma már a kerékpárgyártók 145–95 centiig gyártanak női kerékpárt, így ahogy én is megtaláltam a nekem megfelelőt, te is meg fogod. Nekem a 28-cas kerékméret és a hozzá tartozó M-es váz volt a testhezálló. Akkor jó, ha a kormányt fogva a kormány csatlakozása kitakarja az első kerék tengelyét. Nagyon fontos, hogy mérethatáron inkább a kisebb vázat válasszátok, mert abból az ülés kihúzásával lehet nagyobbat csinálni, de a nagyból kisebbet nemigen.
A KÖRÍTÉS SEM MINDEGY
És tudjátok, mi volt a legjobb? Hogy van defektmentesítő a kerékbe, és köthető lopásbiztosítás, mégpedig egy elég biztonságos és nagyon olcsó lakathoz.
Azóta már a kerékpáros-kesztyűket, -bukósisakokat és bringáscipőket nézegetem, mert egészen belejöttem. Apropó: két hónap alatt mínusz öt kiló. Életem legjobb döntése volt.
(Borítókép: Pixabay)