A több mint ezer válaszadó segítségével készült mintából kiderül az is, hogy a mobilitás is egyre nagyobb teret nyer: bár a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthon – a válaszadók 96 százaléka itt néz műsorokat –, a fiatalabbak már szívesebben tévéznek máshol, a 18–24 évesek harmada vonaton, a 18–29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.
A közlemény szerint a válaszadók fele 1–3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3–5 órát. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél többet.
A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt tölt ezzel évszaktól függetlenül. (A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők öt és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet.)
A válaszadók 76 százaléka jellemzően sorozatokat és filmeket néz nyáron is, a második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban résztvevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat.
Népszerűek a sportműsorok is (37 százalék) és a hírműsorok (40 százalék) is. A 25–29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. A meséket a 18–24 évesek közel fele követi valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok, mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százalék.