Egyre nagyobb probléma a fiatalkori munkanélküliség

A fiatalokat a felnőtteknél is jobban sújtja a munkanélküliség világszerte, míg tavaly a 15–24 éves korosztály 12,6 százaléka, a 24–65 éves felnőtt korosztálynak csupán 4,8 százaléka volt állás nélkül, vagyis a fiatalok esetében a munkanélküliség esélye világszerte közel háromszorosa a felnőttekének – áll az ENSZ legújabb, a fiatalkorúak munkakilátásaival foglalkozó jelentésében.

WL
2012. 02. 06. 15:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ban Ki Mun ENSZ-főtitkár a jelentés ismertetésekor arra hívta fel a figyelmet, hogy az erőteljes népességnövekedés nyomán a világon még soha nem volt ilyen nagyszámú a fiatalok rétege, így az ENSZ-nek is soha nem látott erőfeszítéseket kell tenni, hogy problémáikkal megfelelően foglalkozzon.

A társadalmi hatásokat vizsgálva a jelentés a fiatalkorúak körében mutatkozó magas munkanélküliségnek tulajdonítja a későbbre halasztott házasságkötéseket és gyermekvállalást, valamint a kisebb létszámú családokat.
A jelentés szerint a fiatalok nem csupán a munkalehetőségek miatt aggódnak, hanem képzésük minősége és használhatósága miatt is, és elsősorban a környezetvédelem, valamint az új technológiák terén látnak munkalehetőségeket.

Az ENSZ szakosított szerve, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) adatai szerint 2011-ben világszerte 74,8 millió 15 és 24 év közötti fiatal volt munkanélküli, ami több mint négymilliós növekedés 2007 óta. A fiatalkori munkanélküliséget csupán három fejlett ipari országban: Ausztriában, Németországban és Svájcban sikerült visszaszorítani a 2007-es szint alá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.