Elmondta: a közvélemény-kutatások szerint az ügyfelek zöme még mindig bízik a pénzintézetében, sőt ragaszkodik a bankjához, ennek ellenére általánosságban rossz a bankrendszer megítélése. Ez annak tudható be, hogy az utóbbi időben a bankszektorra vonatkozóan olyan közhelyes megállapítások, üzenetek jelentek meg, amelyek kifejezetten ártottak a bankszakmának – hangsúlyozta az alelnök.
Bizalom, bizalom, bizalom
„Ebben a szakmában, ágazatban a legjelentősebb tőke a bizalom, a bizalom nélkül a bankszektor nem tud normálisan működni, bizalom kell a vállalatoknak a hitelek felvételéhez, a bankoknak a hitel nyújtásához. Röviden, kiszámítható és megbízható partnerség kell a bankok és partnereik, a bankok és a kormány között” – emelte ki Gyuris Dániel.
Kifejtette: 2012-ben a bankszektor tevékenységét számos olyan szabályozási lépés, extra teher bevezetése nehezítette, amely elbizonytalanította a bankokat a közép- és hosszú távú terveik, üzletpolitikai elképzeléseik összeállításában. A gazdaságpolitika gyakorlatilag mindent, már irracionális módon, az államháztartási hiánycél teljesítésének rendelt alá, és ezzel komoly növekedési áldozatokat eredményezett hosszú távon is. Ezen gazdasági környezethez alkalmazkodó vállalkozói kör nem tehetett mást, mint túlélő üzletmenetre állt át.
A régiós leszakadás megakadályozása
A bankszövetségi vezető szerint 2013 talán az utolsó év, hogy „megakadályozzuk egy hosszú távú strukturális régiós leszakadás bekövetkeztét”. „Csak egy előretekintő, a kölcsönös bizalmat mind üzeneteiben, mind a jogi környezet kiszámíthatóságában egymást erősítő négyszögre – a kormányra, a lakosságra, a vállalkozói körre, a pénzügyi közvetítő rendszerre – alapozott növekedésösztönző gazdaságpolitikai program hozhat fordulatot. A növekedés beindításának a banki hitelezés a leggyorsabb, leghatékonyabb eszköze, ha mind a vállalkozások, mind a lakossági ügyfelek bizalommal, bizakodással használják a meglévő banki struktúrákat a szolgáltatások és hitelajánlatok elfogadásában” – mutatott rá.