Szijjártó: Nincs erős ország erős márkák nélkül

Folyamatos párbeszédet javasol a kormánynak a Magyar Márkaszövetség a kedvezőbb szabályozási és üzleti környezet kialakítása érdekében.

TK
2013. 01. 10. 16:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG-cégek) képviselő érdekvédelmi szövetség csütörtökön Budapesten tartott közgyűlésén hozta nyilvánosságra hatpontos szabályozási javaslatcsomagját, amelyben a rendszeres konzultáció mellett egyebek közt kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erőfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védő kereskedelmi szabályozást sürget.

A közgyűlésen részt vett Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, aki válaszul közölte, hogy a kormány nyitott a konzultációra, és kész a szakma képviselőivel áttekinteni a jelenlegi kereskedelmi szabályozást. Arra kérte a szövetség vezetését, hogy tegyenek konkrét javaslatot a rendszeres párbeszéd formájára.

Támogatják a törekvést

Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bővüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvető élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebéből.

A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentő hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A főtitkár véleménye szerint a szakma részéről működik az önszabályozás ezen a területen, ami elősegíti a felelős kommunikációt.

A szövetség álláspontja szerint szükség lenne a kereskedelmi szabályozás módosítására annak érdekében, hogy a beszállítók hatékonyabb jogi védelmet kapjanak a nagy kereskedelmi láncok erőfölénnyel való visszaélése ellen termékkategóriától függetlenül, vagyis nem csak az élelmiszerek esetében.

Fekete Zoltán hangsúlyozta: a szövetség azt szeretné elérni, hogy a gazdaságpolitikai tervezésben kapjon stratégiai szerepet a márkaépítés, amely nagy hajtóerő a gazdaságban.

A kormány szívesen fogadja a javaslatokat

Szijjártó Péter leszögezte: a márkaszövetség és a kormány céljai, törekvései és érdekei egy irányba mutatnak, hiszen a kormánynak is alapvetése, hogy nincs erős ország erős márkák nélkül. Ígéretet tett arra, hogy a kormány a szakpolitika alakításakor a jövőben kiemelten figyelembe fogja venni a márkaépítés által előálló nemzetgazdasági értékeket, és kifejezetten támogatni kívánja a márkák további erősítését, valamint újabb erős márkák létrehozását. Úgy vélte, hogy a legszorosabb együttműködés a márkavédelem területén jöhet létre. Ha a szakma úgy látja, hogy ezen a területen a jelenleginél szigorúbb és hatékonyabb szabályozásra van szükség, a kormány örömmel veszi az erre vonatkozó javaslatot – jelentette ki.

Szijjártó Péter hozzátette: a kormány szívesen fogadja azokat a javaslatokat is, amelyek az adóbeszedés hatékonyságának további erősítését célozzák a tisztességes adózók érdekében.

Magyar Márkaszövetség

A Magyar Márkaszövetségnek 56 magyar és külföldi tulajdonú cég a tagja, amelyek a hazai FMCG-piac 90 százalékát fedik le. A szövetségnek a közgyűlésen ismertetett friss felmérése szerint a tagvállalatok nettó árbevétele 2011-ben 1793 milliárd forint volt, az általuk az államkasszába befizetett adók és járulékok összege pedig 452 milliárd forintot tett ki. A Magyarországon eddig megvalósított beruházásaik értéke 680 milliárd forintot tesz ki. A tagvállalatok mintegy 23 ezer főt foglalkoztatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.