Növekedés a turizmusban, semmi ok a szégyenkezésre

A turizmus növekedésében kiemelt szerep jutott tavaly a vendégéjszakák 76,7 százalékát regisztráló szállodáknak.

BuL
2013. 02. 22. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KSH adatai szerint a kereskedelmi szálláshelyek szobakapacitás-kihasználtsága 2012-ben 39,5 százalék volt. A szállodákban átlagosan 47,8 százalékos, ezen belül a gyógyszállodákban 57,6, a wellness-szállodákban 47,6 százalékos kapacitáskihasználtságot mértek. A külföldi vendégek száma (3,677 millió fő) 9,2 százalékkal, a külföldi vendégéjszakáké (9,591 millió éjszaka) 11,0 százalékkal emelkedett. A belföldi vendégek száma (2,871 millió fő) 1,9 százalékkal, a belföldi vendégéjszakáké (6,993 millió éjszaka) 3,9 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban.

A kereskedelmi szálláshelyek forintban számított szállásdíjbevétele a vendégforgalomnál gyors ütemben, 8,2 százalékkal emelkedett, és összességében 152 milliárd forintot tett ki. A legtöbb szállásdíjbevétel, 135,8 milliárd forint a szállodákban keletkezett, ez az összes szállásdíjbevétel 89,3 százalékának felel meg, és 9,3 százalékkal több a 2011. évinél.

A vendéglátásból és az egyéb szolgáltatásból származó bevételeket is figyelembe véve a kereskedelmi szálláshelyeken összesen 270,3 milliárd forint bruttó bevétel keletkezett, ez 2011-hez viszonyítva folyó áron 6,5 százalékos növekedésnek felel meg. A szállodák összes bruttó bevétele 242,3 milliárd forintot tett ki (+7,8 százalék).

Miközben a kereskedelmi szálláshelyi férőhelyek mindössze egykilencede (11,1 százaléka) található gyógy- és wellness-szállodákban, a vendégek 24,6 százalékát és a vendégéjszakák 26,5 százalékát regisztrálták ezekben. A gyógyszállodák 17,1 milliárd forint, a wellness-szállodák 27,3 milliárd forint bruttó szállásdíjbevételt realizáltak 2012-ben. A gyógyszállodák esetében 20,7, a wellness-szállodák esetében 22,5 százalékkal emelkedtek a bruttó szállásdíjbevételek. A gyógyszállodákban a szállásdíjbevétel 35,8, a wellness-szállodákban 67,4 százaléka származott a belföldiektől.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) segítségével tavaly is számos közös marketingakció valósult meg a hazai szállodák bevonásával, ezek közül kiemelkedett a Budapest Winter Invitation téli forgalomélénkítő kampány. Az MT és az MSZÉSZ a belföldi vendégforgalom élénkítése érdekében is több kampányt lebonyolított, a lakosságot az üdülési csekkek beváltására ösztönözték a szálláshelyeken, illetve a SZÉP-kártya szálláshelyi felhasználását is erősítették a belföldi turizmus növelése érdekében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.