Az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében a kutató ismerteti: a legnagyobb arányban a C- és B-vitamin eladása növekedett, 19, illetve 11 százalékkal. Néhány olyan étrend-kiegészítő forgalma 10 százalékkal nőtt, amellyel egy-egy konkrét egészségi problémát kezelnek. A vitaminok és étrend-kiegészítők kiskereskedelmi eladásaiból a patikákra 85, az egyéb üzletekre 15 százalék jutott.
A magyar lakosság egyre inkább törekszik egészségtudatosan élni, ezt jól tükrözi, hogy mind több vitamint és étrendkiegészítőt adnak el a gyógyszertárakban, és a kiskereskedelmi üzletekben – idézi a közlemény Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját.
Hozzátette: az idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede az egyéb étrendkiegészítőkre jutott, amelyekkel egy-egy konkrét egészségi problémát, például diabéteszt vagy ízületi fájdalmat kezelnek, illetve ezek tüneteit csökkentik. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből multivitaminok és ásványi anyagok, amelyek betegségek megelőzését szolgálják.
A Nielsen kereskedelmi láncokból származó elektronikus, és a patikák reprezentatív panel alapján felmért adatain alapuló kutatása szerint a C-vitamin piaca nőtt legdinamikusabban: 15 százalék feletti piaci részesedést ért el legutóbbi nyolc hónapban, főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. A magnézium részaránya 13 százalékos, a kalciumé pedig 9 százalékos a vitaminok és étrendkiegészítők értékben mért forgalmából.
A patikán kívüli üzletek bevétele figyelemre méltóan növekedett: a kalciumnál 11 százalékkal, egyéb étrendkiegészítőknél 10 százalékkal, valamint C-vitaminnál 8 százalékkal több bevételt értek el az év első nyolc hónapjában.
Hasonló sorrendben oszlik meg a gyógyszertárak teljes forgalma is a legnagyobb szegmensekből: egyéb étrendkiegészítőkre 24, multivitaminokra és ásványi anyagokra 23, továbbá C-vitaminra 16, míg magnéziumra 14 százalék jutott idén január–augusztusban.
A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes piacának értékét tekintve a legnagyobb, 30 százalékos részaránnyal a vitaminok és étrendkiegészítők szerepelnek. Utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, köhögéscsillapítók és megfázás elleni szerek pedig 6 százalékos mutatóval.