A szeptemberben munkába állt új vezérigazgató, Dave Lewis által meghirdetett fordulat jegyében a cég csütörtökön bejelentette, hogy megszünteti 43 veszteséges nagy-britanniai üzletét – ezek nagy része a Tesco Express márkanév alatt működő, településeken belüli kisebb vegyesbolt –, és törli 49 tervezett nagyáruház felépítését.
A Londoni Értéktőzsdén közzétett intézkedési tervben külföldi boltbezárások terveiről nem esik szó.
Lewis a takarékossági tervek bejelentése után befektetőknek és elemzőknek Londonban tartott, csaknem háromórás ismertetőjében a Tesco külföldi tevékenységével kapcsolatban kijelentette: a cég európai érdekeltségei előtt álló kihívások fennmaradnak, és ezek közé tartozik „a magyarországi helyzet is”, azonban erről nem bocsátkozott részletekbe.
Hozzátette ugyanakkor, hogy „amíg más döntés nem születik”, a Tesco megtartja összes külföldi érdekeltségét, mert ezekre értékes eszközállományként tekint.
A cég mindazonáltal egymilliárd fontra (405 milliárd forintra) csökkenti a 2015–2016-os pénzügyi évre szóló nagy-britanniai beruházási programját, ez a korábbi előirányzat fele.
A Tesco mindemellett eladja a saját márkaneve alatt indított széles sávú internetszolgáltatását, valamint a Blinkbox nevű fizetős online tartalomszolgáltatót a TalkTalk brit internet-, média- és távközlési szolgáltató csoportnak. A Tesco bejelentette azt is, hogy a 2014–2015-ös pénzügyi évre nem fizet év végi osztalékot.
A cég hosszabb távon évi 250 millió font megtakarítást remél az intézkedési csomagtól.
A vállalat csütörtökön kiadott egy köztes eredményjelentést is, amely megállapította: a január 3-ával zárult 19 hétben a nagy-britanniai értékesítés – azonos eladótérre, üzemanyag-forgalmazás nélkül számolva – 2,9 százalékkal csökkent éves összevetésben, vagyis sokkal kisebb mértékben, mint a tavalyi második negyedévben, amikor 5,4 százalékos éves visszaesést mértek.
A külföldi érdekeltségek közül Magyarországon ugyanebben az időszakban és ugyanígy számolva 2,5 százalékkal, az időszak átlagán belül a karácsonyi szezonban 4,2 százalékkal nőtt a Tesco forgalma.