Többször hosszan tárgyalt a kormány az Uberrel, de nem igazodtak a jogszabályokhoz, hanem az azok „be nem tartásából fakadó versenyelőnyükkel élve elkezdtek egyre terjeszkedni” – jelentette ki Fónagy János fejlesztési államtitkár az Indexnek adott interjújában. A politikus felidézte azt is, hogy a taxisok ezek után ismét tiltakoztak, az uberesek NAV-ellenőrzésekor pedig ki is derült, hogy nem felelnek meg a szabályoknak. Ugyanakkor Fónagy szerint nem a rendszer a hibás, és szükség van az Uber korszerű technikai megoldásainak alkalmazására. A probléma szerinte inkább az, hogy bejött a cég az országba és semmibe vette a magyar szabályokat is.
Az államtitkár leszögezte, hogy ha nincs fix ár a taxizásnál, az Uber akkor sem tartja be a szabályokat, nem fizet adót, sem azokat az egyéb költségeket, amiket a taxisoknak kell. Azzal a felvetéssel viszont nem szállt vitába Fónagy, hogy mindenkinek jobb lenne az árverseny. „A verseny szempontjából én sem tartom jónak a hatósági árat. Azt is érdemes persze megfontolni, hogy a taxis szabályok nemrég változtak, és a szabályozásnak érdemes stabilnak lennie” – mondta. Szerinte viszont a jelenlegi helyzetnél mindenképp jobb lenne, ha az Ubernél is lenne utasbiztosítás.
Fónagy reagált azon korábbi mondataira is, miszerint a sikeres országokat a kipróbált emberek mögötti érzelmi egység vitte előre a verseny helyett. „Az ózdi kohászatnál dolgoztam, végigéltem, hogy nem egyenlő feltételekkel engedtek be szereplőket, és három megye ment tönkre, a kétszáz éves munkakultúráról nem is beszélve. Nincs reménytelenebb verseny a szabályokra fütyülő álversenynél, és ez a helyzet most a taxisoknál” – jelentette ki.
Az államtitkár nyilatkozott a MÁV–Volán-összehangolásról is. Mint mondta: „azon vagyunk, hogy minél előbb létrejöjjön a teljesen egységes díjszabás és az egységes menetrend. Vitézy Dávid arról írt egy dolgozatot, hogy például az utastájékoztató rendszert vagy a fővároshoz hasonlóan a jegyrendszert hogyan lehet célszerűen egységesíteni. Hasznosítani is fogjuk.” Közlése szerint a HÉV-ek átvétele után azt még június végéig megoldják, hogy a főváros és az agglomeráció jegyrendszere egységes legyen. Az viszont szerinte komolyan igazán sosem merült fel, hogy egy szervezetbe legyen integrálva a Volán és a MÁV.
Fónagy tömören magyarázta az Indexnek azt is, miért tapasztalhatók változások a közbeszerzéseknél, azok győzteseinél: „változik a világ”. A különböző szereplők helyzetbe kerülése kapcsán kijelentette, nem tartja ördögtől valónak, ha „ne adj\' isten, egy baloldali kormány alatt egy baloldali párthoz kötődő ember lesz a magyar műtrágyagyártás sokszoros milliárdosa, és ellátja egyébként fél Európát”.
„2000 környékén pont a közbeszerzések miatt elküldtek engem is Bajorországba, hogy megtanuljuk az uniós csatlakozás előtt a jó módszertanokat. Akkor megkérdeztem a bajor közlekedési minisztert, hogy hogy csinálják, hogy mindig bajor vállalat nyeri az útépítési közbeszerzéseket. Visszakérdezett, mert nem értette a kérdést, hogy miért, kinek kellene nyernie. Bajor pénzből bajor utakat építettek bajorok, a világon mindenhol így megy ez” – ecsetelte Fónagy.