2024 nyarán indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel (Lidl) szemben, mivel gyanúja szerint a vállalkozás a „Lidl: az alacsony árak bajnoka” szlogenjével és kommunikációjával olyan piacelsőségi állításokat tett, melyekkel megtéveszthette a fogyasztókat.

A GVH részletesen feltárta a tényállást, több körben is kért be adatokat a Lidltől, és számos egyeztetést folytatott a céggel. Az eljárás során a nemzeti versenyhatóság feltárta, hogy a Lidl kereskedelmi gyakorlatának kialakítása során részletes mérési módszertant és belső szabályzatot alakított ki, mely folyamatba külsős szakértőket is bevont azzal a céllal, hogy biztosítsa a jogszabályoknak való megfelelést.
A kampány fő üzenetének meghatározásához, miszerint „az alacsony árak bajnoka”, az Árfigyelőben – a gyakorlat idejében megtalálható – 62 termékkategória napitermék- kosarának havi szinten összesített átlagárait vette alapul. Emellett a megalapozottság érdekében a vállalkozás több elővigyázatossági lépést is tett, így többek között a napitermék-kosár összeállítása során nem vette figyelembe azokat a termékeket, melyek nem voltak aznap megtalálhatók mind a hat, az Árfigyelőbe adatokat szolgáltató kiskereskedelmi láncnál, a havi átlag kiszámításánál pedig nem vette figyelembe a munkaszüneti és technikai hibákkal érintett napokat.
A cég az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott fel a Versenytanács felé, mellyel célja, hogy még szilárdabban biztosítsa a szabályoknak való megfelelést a jövőben. Ennek keretében többek között a Lidl minden esetben jól láthatóan megjeleníti majd az Árfigyelőre való hivatkozást, emellett pedig kettő feltétellel egészíti ki a havi átlagkosarak olcsóbbságára vonatkozó módszertanát:
- csak akkor alkalmazza havi árelsőségi állításait, amennyiben az összehasonlításban részt vevő második legolcsóbb üzletlánc átlagkosárértékénél 2,5 százalékkal olcsóbb,
- csak akkor alkalmazza a hónap egészére vonatkozó árelsőségi állításait, amennyiben az összehasonlításban részt vevő második üzletláncnál legalább eggyel több napon volt a legolcsóbb.
A kiskereskedelmi lánc a módosításoknak megfelelő új szabályzatait és megfelelési előírásait belső képzések keretében ismerteti munkatársaival és külső versenyjogi szakértőre épített kontrollt is beépít kommunikációiba.



















