A napilap szerint ez több száz dolgozó munkabeszüntetését jelentené, ami a rendszer összeomlásához vezethetne, ennek elkerülése céljából ülnek most kedden tárgyalóasztalhoz a lánc és a dolgozókat tömörítő szakszervezet képviselői.
A bérfeszültség ugyanis akkora a netes részlegen, hogy folyamatosan rengetegen hagyják ott a céget, s ezzel állandóan jelentős pluszmunka hárul a megmaradt dolgozókra. Különösen súlyos a helyzet Budapesten, ahol az internetes eladások 80 százalékát bonyolítják.
Történik mindez annak ellenére, hogy a napilap szerint a cég londoni központja egész Közép-Európában 14 százalékos bérfejlesztést írt elő a megrendeléseket kiszállító gépkocsivezetőknek. Magyarországon azonban – ahol egyébként még az ambiciózus tervekhez képest is bőven túlteljesített az ágazat –
csak ott emelik márciustól a béreket, ahol az elvándorlás már a napi munkavégzést veszélyezteti.
A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke szerint a fő gond emellett, hogy a központilag elrendelt béremelés ellenére itthon a Tesco csupán Budapesten és Győrben növelné a sofőrök kifizetését, Szegeden nem, mert ott nincs annyi jobban fizető munkalehetőség a távozást tervezőknek, miközben Szegeden még a bruttó 160-180 ezer forintért dolgozó fővárosiaknál is eleve 10-12 százalékkal kevesebb pénzt kapnak a gépkocsivezetők, ez a különbség előbbiek bérfejlesztésével 30 százalékosra nőhet. Az árut összecsomagolók még ennél is kevesebbet, bruttó 130 ezer forintot visznek haza, ezen az áruházlánc nem is tervez változtatni.
Már tavaly is nagy volt a fluktuáció, de idén a szakszervezeti vezető szerint elérték a tűrőképességük határát: minimum 15 százalékos béremelésre volna szükség a sofőrök esetében, és a többi dolgozó juttatásait is meg kellene emelni.
A Magyar Időknek a Tesco azt mondta, mindent megtesznek azért, hogy versenyképes jövedelmet adjanak dolgozóiknak.