Súlyos munkaerőhiány Németországban

A német vállalkozások 40 százaléka küzd munkaerőhiánnyal, nagy bajban a gépgyártás és az infokommunikáció.

MTI
2016. 12. 27. 20:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németországban munkaerőhiánnyal küzd a vállalkozások 40 százaléka – mutatta ki a kereskedelmi és iparkamarák szövetségének (DIHK) felmérése. A gazdaság legnagyobb munkaadói érdekképviseletének kutatása szerint leginkább az infokommunikációval és a gépgyártással foglalkozó cégeknél gond a képzett munkaerő utánpótlása, és 2016 végére az egy évvel korábbinál sokkal súlyosabbá vált a munkaerőhiány az elektrotechnika, illetve az elektronikai berendezések gyártása és a bútorgyártás területén.

A 3,6 millió vállalkozást összefogó szervezet tagjainak 39 százaléka már a legnagyobb kockázatok között tartja számon, hogy a szakemberekért folytatott verseny miatt emelkednek munkaköltségei. A német cégek továbbra is több tízezer ember felvételét tervezik. Létszámbővítés várható egyebek között az élelmiszeriparban és a gyógyszeriparban. Az ipar egészét tekintve az utóbbi öt évben 350 ezer új munkahely jött létre, jövőre pedig legkevesebb 30 ezer állást teremthetnek a német ipari cégek a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapban ismertetett felmérés szerint.

A DIHK legutóbbi, októberi előrejelzése szerint Németország bruttó hazai összterméke 1,9 százalékkal bővülhet idén, szemben a nyáron becsült 1,5 százalékkal, viszont jövőre 1,2 százalékra lassulhat a gazdasági növekedés üteme. A szövetségi kormány előrejelzése szerint az Európai Unió legnagyobb gazdasága idén 1,8, 2017-ben 1,4 százalékkal bővül, a munkaviszonyban állók száma pedig új történelmi csúcsra, 44 millióra emelkedik az idei 43,6 millióról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.