Kínában már a kamionosok is ubereznek

Miközben sok országban betiltották a szolgáltatást, Kínában a teherautókat is megoszthatják egymással a cégek.

MNO
2017. 01. 03. 17:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2014 óta működő, eredetileg a Tencent-birodalom által finanszírozott Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező platformot. A cégnek ma már több mint háromezer alkalmazottja van, akik közül több százan az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végeznek, így a hasonlóság nem csak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető – írta a Bitportál.hu.

Magyarországról tavaly júliusban vonult ki az Uber, miután az alkalmazást ellehetetlenítő kormányhatározat született. Előtte taxisok hónapokon át tüntettek a vállalkozás ellen, és nyomást gyakoroltak a kormányra.

A Bitportál.hu szerint Kínában az árucikkek nyolcvan százalékát a közutakon szállítják, a teljes logisztikai szektor forgalmát a Deloitte három évvel ezelőtt is bőven több mint 1500 milliárd dollárra becsülte. A Huochebang és legalább kétszáz közvetett vagy közvetlen riválisa abból csinálna nagy pénzt, hogy megoldásaival leszorítja azt az időt, amíg a szállítóeszközök üresen állnak.

A kihasználatlanság aránya most 40 százalék körül lehet, így a piac méretét figyelembe véve egy sikeres szolgáltatás aranybányának bizonyulhat. A Huochebang saját statisztikája szerint egyébként az előző évben a vállalkozáshoz kapcsolódó szállítmányozóknál átlagosan 6 százalékkal csökkent ez a holtidő, összességében pedig 30 milliárd jüan (4,3 milliárd dollár) értékű üzemanyagot spóroltak, nem beszélve a 27 millió tonnával kisebb szén-dioxid-kibocsátásról.

A Huochebang rendszere a fuvarozókat az ügyfélszerzés mellett a parkolóhelyek szervezésével és a logisztikát támogató, már több mint ezer szolgáltatóközponttal is segíti, amiben szintén nagy lehetőségek vannak, mivel a durván 20 millió kínai kamion 90 százaléka magánvállalkozók tulajdonában van.

Szemben az Uberrel, ahol a szolgáltató minden egyes fuvar után leveszi a sápot, a Huochebang az úthasználati díjak fizetésére szolgáló kártyákat árul, és azok feltöltéseiből kanyarítja ki a maga részét. Emellett kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt a fuvarozóknak, áthidalva az esetleges finanszírozási problémákat.

A cég a mostani befektetői forrásokkal együtt összesen 300 millió dollárt öl az elektromos járművek piacán való megjelenésbe, előkészítve a saját zöld kamionok megjelenését az ellátási láncban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.