A súlyos gondokkal küzdő, s ezért hosszú ideje átszervezés alatt álló Malév Ground Handling (MGH) Zrt. is azon cégek közé került, amelyek állami ráfordítással fejleszthetik a béreket: a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat értelmében idén e célra 153 millió forintot kap, kérdés ugyanakkor, hogy látnak-e ebből bármit is a társaság dolgozói. Ez évben egyébként összesen 40,46 milliárd forintot kell előteremtenie a költségvetésnek a magasabb állami bérek ellentételezésére. A legtöbb pénzt, 8,2 milliárd forintot a Magyar Posta Zrt. kapja, míg a MÁV Zrt.-nek 6,2 milliárd, a MÁV-START Zrt.-nek 5,5 milliárd forint jut.
Az MGH dolgozóinak béremelésére szánt pénz a fentiekhez képest csekély összegnek tűnik, de annál több lehet vele a probléma. A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren megforduló gépek egy részének földi kiszolgálását végző cég gazdasági stabilitása ugyanis sok sebből vérzik; lapunk információi szerint beszállítók és üzleti partnerek sorának tartozik, de a követeléssel fellépő szervezetek között van a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is. Úgy tudjuk, a Budapest Airport felé csaknem egymilliárd forintos tartozást halmozott fel a Malév GH. (Ez utóbbi tétel helyességét illetően kerestük Hardy Mihályt, a Budapest Airport kommunikációs vezetőjét, aki nem kívánta kommentálni értesülésünket.) Mindebből tehát arra lehet következtetni, hogy ha az összeg megjelenik a vállalat bankszámláján, az jó eséllyel inkasszó áldozatául esik.
Legalább ekkora gondot jelenthet, ha a bérfelzárkóztatásra szánt összeg tiltott állami támogatásnak bizonyul; a Malév GH ugyanis nem minősül egyetemes szolgáltatónak – mint ahogy a posta, a MÁV, vagy épp a Volánok –, hanem piaci vállalatként működik. Ezért – mint azt a római szerződés 87-es cikke és az ennek szellemében született uniós jog is rögzíti – elméletileg nem részesülhetne egyetlen adóforintból sem a társaság. Az üggyel kapcsolatos kérdéseinkkel kerestük Herczog Pétert, a Malév GH nemrég kinevezett vezérigazgatóját, aki későbbre ígért tájékoztatást.