Nincs oka panaszra a Ryanairnek

Hat százalékkal, 1,3 milliárd euróra nőtt az adózott eredmény.

Bodacz Péter
2017. 05. 30. 14:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat százalékkal, 1,3 milliárd euróra nőtt a Ryanair adózott eredménye az előző évihez képest a 2017-es pénzügyi évben – közölte az ír diszkont légitársaság, amely az idén tovább csökkenő jegyárakkal számol. A cég lapunkhoz eljuttatott éves jelentése szerint a március 31-ével végződött 2017-es pénzügyi évben az árbevétel 2 százalékkal, 6,6 milliárd euróra javult. Az egy utaskilométerre vetített költségszint az üzemanyaggal együtt 11, a nélkül 5 százalékkal csökkent. A társaság 13 százalékkal, 41 euróra csökkentette az átlagos jegyárakat és szintén 13 százalékkal, 120 millióra nőtt az utasforgalma. A járatok töltöttsége 94 százalékra javult.

A Ryanair az üzleti év során 52 darab Boeing 737-est vett át és állított forgalomba, 206 új útvonalat indított be. A jelentés szerint Michael O\'Leary tárgyalásokba kezdett a Boeinggel arról, hogy felgyorsítsák a flottabővítést, mivel a Ryanair úgy látja, a lengyel, német és olasz piacon olyan események zajlanak, amely egyik napról a másikra nagy kapacitásbővítést igényel.

Jelentősebb piaci átrendeződés sem zárható ki az idei évben, mivel – mint arról lapunk is beszámolt – az Alitalia az elmúlt hónapokban egyre közelebb sodródott a csődhöz. Az új helyzetre készülve O\'Leary egy minapi nyilatkozatában jelezte: a légitársaság bedőlése esetén a Ryanair kész jelentős kapacitásokat átcsoportosítani az olaszországi repülőterekre.

A német piacon pedig az Air Berlin gyengélkedik: a társaság szintén friss jelentése szerint a bevétel a március 31-ével végződött első negyedévben 649 millió eurót tett ki, ez 11 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, eközben az üzemelés költségei 30 százalékkal emelkedtek. Az Air Berlin az adózást követően 293,3 millió euró veszteséget könyvelt el, ez 60,8 százalékos visszaesés a tavalyi évhez képest.

A Ryanair prognózisa egyébiránt azzal számol a 2018-as pénzügyi évre, hogy az utasforgalom 8 százalékkal 130 milliósra emelkedik, az átlagos jegyárak további 5-7 százalékkal csökkenhetnek. A cég 8 százalékos növekedést vár az adózott eredményben, amely 1,4-1,45 milliárd euró körül alakulhat.

Szintén jó évet tudhat a háta mögött a Közép- és Kelet-Európában piacvezető Wizz Air: mint arról lapunk is hírt adott, a magyar hátterű fapados cég az előző évihez képest 27,5 százalékkal növelte adózott eredményét, ami 246 millió eurót tett ki a március 31-ével végződött pénzügyi évben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.