Hamarosan kezdődik a fesztiválszezon, a legnagyobb könnyűzenei és kulturális rendezvényeknél további növekedést várnak a szakértők, miközben már a tavalyi esztendő is rendkívül sikeresnek számított. Pénzügyi szempontból rekordévet zárt a Sziget, a VOLT és a Balaton Sound fesztivált szervező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. A korábban többször is a nullszaldóra panaszkodó Sziget-alapító Gerendai Károly cége tavaly harmadával, 10 milliárdról 13,1 milliárdra tudta növelni az idény árbevételét. Mára azonban megváltoztak a tulajdoni viszonyok a Sziget Fesztivál környékén, januárban ugyanis egy nemzetközi befektetőcsoport vásárolta be magát a Sziget Kft.-be, a korábbi hírek szerint 8,5 milliárdért. A 2016-os beszámolási időszakban azonban – amely január 1-jétől december 31-ig tartott – a többségi tulajdonos még a Gerendai Károly-féle Szigerta Invest Kft. volt, a kisebbségi pedig a Volt Invest. Így az 1,6 milliárdos osztalékon 70-30 arányban még ez a két társaság osztozott, igaz, a 2016. év folyamán osztalékelőlegként 1,2 milliárdot már kivettek.
Magyarország legnagyobb zenei fesztiváljai azért is válhattak tavaly extrém nyereségessé, mert a látogatók számában is rekordot döntöttek: félmillióan voltak kíváncsiak a Szigetre, 157 ezren a Balaton Soundra, a VOLT-ra pedig 148 ezren. A Sziget, a VOLT és a Balaton Sound tavaly megközelítőleg ugyanakkora állami támogatást kapott, mint egy évvel korábban. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 150 millió forinttal, az ’56-os Emlékbizottság 300 millióval, Sopron városa és az egyéb szervezetek pedig még 44 millióval járultak hozzá a büdzséhez. Mindezek alapján akár azt is lehet mondani, hogy a közvetett és közvetlen állami források tették ki az 1,6 milliárdos osztalék közel harmadát. Gerendai Károly egy tavalyi interjúban azt állította, a bevételek 80 százalékát – ahogy mindig – a jegyértékesítés tette ki, ez azonban a cég saját beszámolója szerint nem így van. Tavaly 10 százalékkal drágábban lehetett hozzájutni a jegyekhez és bérletekhez, mint egy évvel korábban, ám a jegyeladásból származó bevétel így is csak a 65 százalékát adta a cég 2016-os eredményének. További 10 százalékot hozott a reklámbevétel, a többi pedig a vendéglátásból és egyéb bevételekből származott.