Százmilliókat nyelt el hirdetési formában Habony lapja

Állami szereplők csaknem 588 millió forint értékben vettek reklámokat a Ripostnál.

MN
2017. 06. 06. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Index megszerezte Habony Árpád kormányközeli médiabirodalmának bulvárlapja, a Ripost hirdetési adatbázisát, amelyben részletesen szerepel minden 2016 januárja és novembere között teljesített reklámköltés. A portál kiemeli: a Riposton elhelyezett állami költések mérete annak a tudatában indokolatlanul nagy, hogy az oldal alapvetően nem számít piaci szinten értékes felületnek. A hirdetési adatbázis alapján a 2016 januárja és novembere között a Riposton megjelenő hirdetések több mint 96 százaléka állami cégektől vagy a Miniszterelnöki Kabinetirodától származott.

Állami szereplők csaknem 588 millió forint értékben vettek reklámokat a Ripostnál, miközben magáncégek csak kicsivel több mint 5 millió forint értékben hirdettek a lapnál – az adatbázisban van még csaknem 16 millió forintnyi hirdetés, amiről a hiányzó adatok miatt nem tudták eldönteni, hogy állami vagy magáncég rendelte meg.

Az Index azt írja,

A kampányok közül bevétel szempontjából kiemelkedik a kormány népszavazási kampánya. A drágább kampányok közül is soknak az MVM vagy az állami cég valamelyik leányvállalata a megbízója.

A Riposton megjelenő kampányok túlnyomó részét kormányközeli ügynökségek szervezték:

Az Index kiemeli: a Ripostot mindössze tavaly májustól mérik publikusan, miközben már 2015 májusától vannak rajta cikkek, ráadásul már 2015 decemberében megjelent az első állami hirdető, a Magyar Olimpiai Bizottság, bruttó 762 ezer forinttal. 

Mint írják, a hivatalos Gemius-mérésekig az alábbi állami szervezeteket nem érdekelte, hogy egyébként publikusan semmit sem tudni a Ripost látogatottságáról:

A legfontosabb magyar piaci szereplőknél egyébként a hirdetésmegjelenítés egységára átlagban 2,5 forint, és ehhez általában 60-70 százalék kedvezményt szoktak adni a hirdetőknek. Ehhez képest a hónapokig nem mért, zavaros látogatottságú, márkaérték szempontjából marginális, teljesen véletlenszerű olvasótáborral rendelkező Ripostnál az egységár átlagban 11-15 forint, a kedvezmény pedig az állami cégek esetében 70 százaléktól egészen a 0 százalékig terjed, ami konkrétan teljesen szembemegy a piaci normával – tehát az állam drágábban hirdet kevesebbet egy nehezen meghatározható számú, korú és anyagi helyzetű olvasótábornak – teszi hozzá az Index.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.