A Rogán Antalt helikoptereztető cég is pályázhat a budaörsi repülőtérre

Az állami vagyonkezelő ki akarja tenni az üzemeltető Magyar Repülőszövetséget.

MN
2017. 08. 09. 6:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bizonytalanná vált a budaörsi repülőtér helyzete, miután az állami vagyonkezelő ki akarja tenni az üzemeltető Magyar Repülőszövetséget – tudta meg a HVG.hu. A budaörsi repülőtérről indulnak a katasztrófavédelem, a rendőrség gépei, a műtéti szervszállítások, sok bérlő cégnek pedig a megélhetése függ az ország második legnagyobb légi központjától.

A portál azt írja, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) több vezető beosztású munkatársa, a honvédelmi tárca és a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviselői várták a Magyar Repülőszövetség (MRSZ) embereit egy múlt hétre összehívott háttérbeszélgetésen. Információik szerint felszólítás fogadta őket, amely szerint augusztus végéig el kell hagyniuk az általuk évtizedek óta üzemeltetett budaörsi repteret. Állítólag az is elhangzott, hogy mindez szigorúan bizalmas.

A budaörsi repülőtér visszavételére vonatkozó információkat a portálnak az MRSZ elnöke, Mészáros László is megerősítette. A sportági vezető személyesen nem volt ugyan jelen a múlt heti megbeszélésen, de annak tényéről, a résztvevőkről és az elhangzott MNV-diktátumról tudomása van.

„A budaörsi repülőtér állami tulajdon, amelynek az üzemeltetéséért nekünk soha nem fizetettek, pedig a tulajdonosnak nemcsak jogai, de kötelezettségei is vannak. Mostanra a szövetség gyakorlatilag csődközeli helyzetbe került, nincs más választásunk, a hétvégén leadjuk a kulcsokat és az üzemeltetési engedélyünket. De akkor a reptér bezár, mert még meg sincs, aki átvegye az üzemeltetését, illetve az MNV írásbeli tájékoztatása szerint először ők vennék át” – jelentette ki.

Ha ez így lesz, azzal még a szokatlanul rövid határidőnek is elébe mennének, az MNV ugyanis csak augusztus 31-én venné vissza a szövetségtől a repteret, bár ezen a héten, augusztus 11-én megkezdik az átvétel előkészítését. Az elnök szerint lehetetlen határidőket kaptak.

A sportszövetség kiebrudalása a HVG.hu forrásai szerint káoszt okozhat, ugyanis egy reptér üzemeltetéséhez speciális engedélyek sora, hosszas hatósági eljárások szükségesek, ami akár hónapokig is tarthat.

Az üzemeltetés lehetséges átvevői közt emlegetik a portál informátorai a Fly-Coop Kft.-t, amely tavaly ősszel azzal került a hírekbe, hogy a helikopterével utazott egy lagziba Rogán Antal és felesége. A cég az idei beszámolója alapján (üzletileg is) szárnyal, vezetője, Jakab Tamás pedig az év elején közös céget alapított a kormány előszeretettel foglalkoztatott biztonsági cégével, a Valtonnal.

Jakab Tamás a HVG.hu kérdéseire kedden még részletesen beszélt a budaörsi reptérrel kapcsolatos terveikről, a portál pedig arra is rákérdezett, hogy Rogán Antal és Habony Árpád ismeretsége miatt őket emlegetik lehetséges üzemeltetőként.

Jakab az interjút azonban a megjelenés előtt letiltotta arra hivatkozva, hogy ezeket nem állította, illetve az újságíróval folytatott beszélgetést ő „nem nyilatkozatnak szánta”. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.