Green Holidays: csupán a kárigények 15 százalékát fizették ki

Aki közvetítőn keresztül utazott az utazási irodával, az nem számíthat teljes kártérítésre.

Hajdú Péter
2017. 08. 02. 13:20
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétfőig 120 millió forint kártérítést fizetett ki az Uniqa biztosító a Green Holidays károsultjainak – nyilatkozta lapunknak Bereczki András, a biztosítótársaság lakossági biztosítások és kárrendezési ágazatának vezetője. A szakember arról is beszélt, hogy egyelőre azoknak a károsultaknak fizetnek ötvenszázalékos előleget, akiknek a szerződésével semmiféle probléma nem volt, azaz világosan látható, hogy jogosultak a kártérítésre. Szavai szerint ugyanis elég nagy a zűrzavar a szerződések körül. Augusztus elsejéig mintegy 770 millió forint összegű kárigény érkezett a biztosítóhoz, de ennek nagy részét nem közvetlenül a Green Holidaysnél, hanem az Indulhatunk.hu portálon keresztül kötött szerződések alapján nyújtották be. E szerződések jó része azonban nem utazásszervezői szolgáltatáscsomag eladásáról szól, hanem a szállásbiztosításról és a repülőjegy-vásárlásról külön-külön szerződés rendelkezik. Ez azért lényeges, mert a biztosító álláspontja szerint csak az egy csomagban, hivatalos utazásszervezési engedéllyel bíró cégtől vásárolt, és legalább két szolgáltatást tartalmazó szerződés minősül utazásszervezői szolgáltatásnak, a biztosító csak ezek után köteles kár esetén helytállni.

A helyzet bonyolultságát csak fokozza, hogy vannak olyan szerződések, amelyeknél a kiadott részvételi jegyen szereplő cég nem is létezik. A szerződéseken szereplő cégnév ugyanis a Green Holidays és a tavaly év végén utazásszervezési szolgáltatástól eltiltott Green Travel keveredéséből született. Ezeken a szerződéseken a nem létező cég neve mellett ráadásul a Green Travel adószáma szerepel. A biztosító álláspontja szerint ilyen szerződések után sem jár kártérítés. Bereczki András szerint az is előfordult, hogy az Indulhatunk.hu portálon keresztül vásárolt szolgáltatás szabályos volt, azaz a Green Holidays utazásszervezési csomagjára szól a szerződés, a befizetett összeg azonban nem jelent meg az utazási iroda számláján. Ez esetben sem tudnak kártérítést fizetni.

A biztosító úgy számol: a hónap végéig alakítják ki jogi álláspontjukat, hogy a vitás esetekben kinek fizetnek, és kinek nem. Addig is folyamatosan fizetik az ötvenszázalékos előleget azon szerződések után, amelyekkel nincs gond. Hogy pontosan milyen arányban térítik meg a károkat, azt Bereczki András nem tudta megmondani, a végleges elszámolásra a jogszabályok szerint jövő júliusban kerülhet sor. A biztosítónál eddig mintegy 1900 kárigényt nyújtottak be, ami hozzávetőleg 5300 utazó igényét tartalmazza.

A teljes kárigény 900 millió forint körüli összeg. Ennek nagyobbik részét az a 770 millió forint adja, amelynek kifizetését a meghiúsult utak után igényelték. Ezenfelül a charterjáratok díjára, az egyénileg kifizetett repülőjegyekre mintegy 57 millió forint jut, amihez hozzá kell számítani az azonnali szállásokra kifizetett 26 milliót. Ezeket a kiadásokat a biztosító százszázalékos áron téríti meg. A még fel nem számolt költségekre 26 millió forintot különített el a biztosító.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.