Több milliárd forintos állami ráfordítással, a tevékenység egy részének kiszervezésével, valamint a bérek „tulajdonos által biztosított” forrásból rendezésével mentené meg a Malév Ground Handling (MGH) Zrt.-t az a reorganizációs terv, amelyet a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. részére készített a Capitol Consulting Group (CCG) tanácsadó cég. A társaság már korábban is kapott hasonló megbízást az államtól; a CCG adott tanácsokat a 2012-ben fizetésképtelenséget jelentő Malév reorganizációjára is.
A lapunk birtokába kerülő, 144 oldalas prezentációért értesüléseink szerint összesen 12 millió forintot fizetett az MNV a CCG-nek, azaz oldalanként 83 ezer forintot. A 2017. május 12-i keltezésű dokumentum hasznosságát ugyanakkor némileg megkérdőjelezi, hogy a CCG nem a friss mérlegadatokat vette alapul, hanem az MGH 2015-ös eredményeit. Ráadásul egy sor, a földi kiszolgálótársaság működése és bevételei szempontjából komoly jelentőségű piaci változást – például az Air Berlin csődjét vagy a legjelentősebb partner Wizz Air új csomagkezelési előírásait – is figyelmen kívül hagytak.
Szembetűnő az is, hogy a reorganizációs terv 30 oldalon keresztül mutatja be és hasonlítja össze a különféle lízingkonstrukciók iskolapéldáit, aminek önmagában nincs sok köze egy vállalat újjászervezéséhez. A CCG-nek nem volt sok érdemi feladata a mérlegadatok összefoglalásával sem, hiszen ezen számokat a vagyonkezelő már korábban közzétette jogszabályi kötelezettségeinek eleget téve.
Tény ugyanakkor, hogy az MGH cudar helyzetéhez már a 2015-ös számok alapján sem fér kétség; a cég eredménytartaléka –1,24 milliárd forint volt. Az üzemi, illetve az adózott eredmény –518 millió, illetve –604,6 millió forintra zuhant. (A tanulmányban nem értékelt 2016. évben kissé javult a helyzet, hiszen –471 millió forintos üzemi eredménnyel és 513 milliós veszteséggel sikerült zárni, ám az 1,6 milliárd forintnyi követelés csaknem a másfélszerese az egy évvel korábbinak.) 2015-ben a 4,5 milliárd forintos nettó árbevétel 30 százalékát a Wizz Air adta, míg a KLM és az Air France 12, illetve 11 százalékot. A néhány hete fizetésképtelenséget jelentő Air Berlin 6 százalékos szelettel bír. Az összefoglalóból az is kiderül, hogy a 2015-ben 15 milliárdos ferihegyi földi kiszolgálási piacból 4,3 milliárd jutott a Malév GH-nak, míg a török Celebi forgalma 7,8 milliárd, a brit Menziesé 1,8 milliárd, a magyar hátterű BudPorté pedig 1,36 milliárd forint volt.