A kínai STO Express és Ekol logisztikai társaságok jelenlétének erősítésével a Kínából légi úton érkező, elsősorban e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – közölte Hardy Mihály, a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője.
A Kína–Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó részeként Budapesten az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a pekingi kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet- és Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret jelölte ki. Ennek megfelelően olyan áruszállítási hálózatot hoznak létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.
Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing 747 típusú teherszállító gépe az SW Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, bár akkor még nem menetrend szerinti áruszállító járatként. A jövőben ezek már tervezett járatok lesznek, ezért jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes légiáru-forgalomban, hanem az e-kereskedelemben is.
A Budapest Airport légiáru-forgalma 2015 decembere óta 36 százalékos növekedést ért el, idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb mint 103 700 tonna légi árut kezelt, 14,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az áruforgalmat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import.