Annyira felkészületlenül érte a Magyar Postát a csomagfeladások csúcsidőszakát jelentő időszakban megnövekedett forgalom, hogy máris kapitulálni kényszerült. Az állami tulajdonú cég a napokban közleményben tudatta, hogy „november 15-től visszavonásig a nem szerződéses ügyfelek naponta legfeljebb öt darab MPL Üzleti és MPL Netcsomagot adhatnak fel”. Azért eshetett a posta választása erre a két szolgáltatásra, mert a kiszállításukra a cég időgaranciát vállal: belföldön egy nap alatt eljuttatja az árut a címzetthez. Más csomagtípusok esetében azonban nem vállal határidőt, csak tájékoztató jelleggel közli, hogy 2-3 munkanapon belül szállítja ki a küldeményeket, vagyis késés esetén nem terheli jogi felelősség a postát. Ez abból is látszik, hogy sok esetben csak a feladást követő 21. nap után lehet reklamálni a postánál.
A cég ezzel lényegében elismerte, hogy óriási csúszások várhatók az év végi csomagforgalomban, sok ajándék hiányozhat a karácsonyfa alól. A szigorítás a kormány által szóban támogatott hazai kis cégeket és egyéni vállalkozókat célozza, akik a dinamikusan növekedő webáruházakat üzemeltetik, vagyis a termékeiket az internet segítségével értékesítik. Üzleti szempontból éppen az év utolsó két hónapja a legfontosabb, hiszen ilyenkor realizálják nyereségük jelentős részét. Vagyis a helyzet körülbelül olyan, mintha júliusban és augusztusban arra kényszerítenék a balatoni vendéglősöket, hogy kevesebb vendéget szolgáljanak ki. A GKI Digital felmérése szerint az éves csomagforgalom 30-40 százaléka bonyolódik le a karácsonyt megelőző két-három hónapban. Éppen emiatt a posta konkurensei már a nyári időszakban elkezdik a toborzást, vagy munkaerő-kölcsönző cégekkel szerződnek annak érdekében, hogy teljesíteni tudják a növekvő forgalmat. A posta ezzel szemben komoly munkaerőhiánnyal küszködik: ahogy lapunk is beszámolt róla, közel ezer üres álláshely van a vállalatnál, amelyből ötszázat a posta is elismert. Néhány hete mégis azt mondták, hogy felkészültek az ünnepi szezonra.