A mögöttünk álló hét munkanapjai alaposan próbára tették a Szob–Vác–Budapest vonalon utazók türelmét. A hétfőt és a keddet teljes káosz jellemezte, de a hét további napjain is előfordult, hogy gyorsított vagy zónázó vonatok lassú személyvonatként közlekedtek, és erre az utazók nem tudtak előre felkészülni. A váci állomás hangosbemondója mindennap „szerelvényhiányra” hivatkozva kért elnézést a várakozóktól. Azzal kapcsolatban, hogy pénteken egy zónázó vonat közlekedett mindenhol megálló személyvonatként, a MÁV a következő tájékoztatást adta: „a 70-es, Budapest–Vác–Szob vonalon, mint ahogy a többi vonalon is rendelkezésre áll a normál működéshez szükséges munkaerő és a járműállomány a menetrend szerinti közlekedés fenntartásához, biztosításához. Pénteken műszaki ok – mozdonyhiba – miatt közlekedett az említett zónázó vonat személyvonatként Vác és a Nyugati pályaudvar között. A szerelvény, amely Vácról indult volna vissza a Nyugatiba, műszaki hiba miatt a váci állomáson fizikailag nem állt rendelkezésre. Ezért intézkedett a MÁV-Start úgy, hogy az utasok elszállítása érdekében a Szob–Nyugati pályaudvar között a zónázó vonat helyett személyvonatot közlekedtet, amely minden állomáson és megállóhelyen megáll.”
Halasi Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás elnöke is úgy látja, a munkaerő- és a szerelvényhiány okozhat esetenként késést, de a MÁV-nak alapvetően megvannak a menetrend betartásához szükséges eszközei és állománya. Az egyes eseteknek egyedi okai lehetnek, ilyenből viszont rengeteg fordulhat elő. Meglátása szerint az utasoknak kedvező ütemes menetrend (azonos indulási időpontok minden ciklusban) több évvel ezelőtti bevezetése hagy sokkal kisebb mozgásteret, szűkültek a „lyukas idők”, és ha egyetlen ponton késedelmet idéz elő valamilyen esemény, műszaki hiba, az akár fél napra is felboríthatja a teljes menetrendet.
Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a Nyugati pályaudvar rendkívül korszerűtlen, a mai napig kézzel állítható váltókkal dolgozik, az irányító központ is elavult, a vágányhálózat megérett a felújításra. Úgy látja, a személyszállítást végző MÁV-Start Zrt. éppen átmeneti időszakot él át, mivel már érkeznek a modern motorvonatok, de még használatban vannak a régi, sok szempontból elavult kocsik is, amelyeket lassan kivonnak majd a forgalomból. A szerelvényeket napi vizsgálatnak vetik alá, illetve tisztítják is, ezekre az időkre esnek ki a szerelvények. Komolyabb meghibásodás esetén előfordulhat, hogy gyorsított vonatokat lassúvá minősítenek át. Ezzel párhuzamosan nő az utazási kedv, amin többek közt lendített az e-jegyvásárlás bevezetése is. Emiatt egyre hosszabb szerelvényekre van szükség például a Szob–Vác–Budapest vonalon, ahol a lakosság lélekszáma is egyre nő.
A Vasutasok Szakszervezete 2015 óta folyamatosan próbálja ráirányítani a MÁV vezetésének figyelmét, hogy a dolgozók szemében is újra vonzóvá kell tenni a vasutas hivatást. Vissza kellene adni a régi kedvezményeket: szívesebben vállal például karácsonyi vagy szilveszteri műszakot, aki tudja, hogy egy kicsivel korábban nyugdíjba mehet. Egykor fejlett volt a MÁV-hoz kapcsolódó egészségügyi szolgáltatás is; elég, ha csak a MÁV-kórházra gondolunk. Meleg János szerint nagyobb odafigyeléssel el lehetne érni, hogy a csúcsidőszakokat jobban biztosítsa a MÁV. Ezzel együtt adódhatnak olyan helyzetek, amelyekre nem lehet felkészülni. Például amikor autóval ütközik egy szerelvény, legalább egy hónapra kiesik a forgalomból. Ennek ellenére a szakszervezeti vezető úgy látja, jobb szervezéssel kell visszaszerezni az utasok bizalmát, amelyet alkalomadtán megtépáznak a fennakadások.