Megdőltek tavaly az utasforgalmi rekordok Magyarországon, hazánk népszerűbb a nemzetközi piacon, mint valaha. Soha ennyi külföldi turista nem járt még a fővárosban, a látogatók elkötelezettségét az egyik legfőbb értékké vált általános biztonság erősíti.
– A biztonságot a jövőben is meg kell védenünk, de bőven van még feladatunk a versenyképesség növelése érdekében is. Egyre nagyobb gondot okoz például, hogy a Magyarországra érkező vendégek megdöbbentően színvonaltalan, az utaskiszolgálásban kifejezetten lerobbant állapotokkal találkoznak az ország legnagyobb és legforgalmasabb repülőterén.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hazánk első számú vendégfogadó kapuja. Itt mutathatjuk meg elsőként vendégszeretetünket, amely méltó az európai sikerekhez – jelentette ki a Magyar Nemzetnek Guller Zoltán.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a nemrégiben közönségszavazat útján elnyert Európa legjobb úticélja címre is utalva úgy fogalmazott: kedvező helyzetben vagyunk, hiszen Budapest közvetlen légi járattal elérhető szinte mindegyik európai fővárosból.
Tarthatatlan állapotok
Guller Zoltán úgy folytatta: az is ismert, hogy a külföldi turistáknak gondjaik vannak a Liszt Ferenc repülőtéren a kapcsolódó szolgáltatások színvonalával.

Fotó: Bach Máté
– Gondolok itt a biztonsági ellenőrzésre, a poggyászfelvételre, a becsekkolásra, de jogosan érheti kritika az illemhelyiségek állapotát vagy éppen a világ egyik legrosszabb vételi árfolyamát kínáló reptéri pénzváltót, továbbá a hiéna taxisokat – sorolta.
Emellett szerinte megdöbbentőek a fapados járatok kiszolgálására szabott „karámok” is, vagyis a vendégfogadás, az érkezés és az indulás körülményei a tömegutaztatásra szakosodott járatok esetén.
– A hozzánk érkező turisták ilyen állapotokkal találkoznak először Magyarországon, ami tarthatatlan, ráadásul mi, magyarok is ki vagyunk szolgáltatva a repteret üzemeltető menedzsment üzletpolitikájának – mondta.
Kijelentette: az évente közel 15 millió utazót kiszolgáló, vagyis rekordforgalmat bonyolító budapesti repülőtér menedzsmentjének márpedig meg kell értenie, hogy a repülőtér üzemeltetése nem egyszerű gazdasági tevékenység, hanem Magyarország kapujának működtetése. Ehhez képest a reptér mostanra már nem vagy alig felel meg a növekvő forgalomnak és a szolgáltatások színvonalával kapcsolatos minőségi elvárásoknak.