Az első benyomáson múlhat a siker

2019. 03. 28. 17:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Befektető nélkül a tervezőasztalon vagy a vágyak szintjén maradhat a jó ötlet, legalábbis a startupok világában kevés a kreativitás, képesnek kell lenni arra is, hogy meggyőzzük a leendő üzleti partnereket, vagyis a céges világban cápának nevezett pénzembereket. A start­upoknak érdemes megfogadniuk azokat a tippeket, amelyeket Magyarország vezető nagyvállalati inkubátora, a Start it @K&H szakértői tanácsolnak, amely minden kkv-nak hasznos lehet, hogy eredményesen prezentálják elképzeléseiket a potenciális befektetőknek.

A sikeres villámprezentáció vagy a startupos körökben pitch-ként emlegetett bemutatkozás titka, ha három percben úgy be tudjuk mutatni a céget, hogy azzal akár egy befektető figyelmét is fel tudjuk kelteni – vélik a szakemberek. A tapasztalatok szerint bemutatkozáskor az a legnagyobb kihívás, hogy egyszerre kell rövidnek és érthetőnek, ugyanakkor izgalmasnak és lelkesítőnek lenni, ráadásul rengeteg információt kell belesűríteni néhány percbe. Általában három perc az az időkeret, ameddig egy elfoglalt üzletember figyelmét fenn lehet tartani, ezalatt a termékre és cégre vonatkozó legfontosabb információkat és adatokat lényegre törően kell elmondani – tanácsolják a K&H szakértői.

Ma már nem elég a tárgyilagos és informatív bemutatkozás, sőt a jól hangzó cég- vagy terméknév is kevés. A mentorok azt tanácsolják: a hallgatóság érdeklődésének felkeltése érdekében meg kell nevezni azt a fő problémát, amire megoldást kínálunk az ötletünkkel – ez megmutatja a befektetőnek, hogy valóban szükség van a termékre, a szolgáltatásra. A villámprezentációt sikeressé teszi, ha a pénzügyi tőkére váró vállalkozó egy életből vett példa vagy akár egy hatásos költői kérdés alapján egy életszerű történetet is elővezet előadásában, amit természetesen tudatos, lényegre törő nyelvhasználattal kell megtenni.

– Egy pénzügyi befektető nem fog pénzt adni csak azért, hogy mi megvalósítsuk a vágyainkat, ezért kulcsfontosságú a startup számára, hogy megfelelően tudja bemutatni az ötletét úgy, hogy abból egyetlen befektető se akarjon kimaradni – összegezték a mentorok.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.