Azt fontolgatják a berlini honatyák, hogy kitiltják a belvárosból az SUV-kat. Az indok egy tragikus kimenetelű baleset, amelynek során egy elszabadult sportterepjáró kugligolyóként tarolt a buszmegálló utasai között. Talán ez az első jele, hogy a nagyvárosok felismerik, milyen ellentmondás feszül a közlekedési felületek korlátossága és a járművek növekvő mérete között. Japánban, ahol a fenti ellentmondás régóta nyilvánvaló, igen jelentős adókedvezményben részesülnek a kisautók, amelyek mérete és motorizáltsága alatta marad a törvényben meghatározott mértéknek. De nem is kell olyan messzire menni: Dél-Európában, a történelmi belvárosokban sok helyütt még utcák sincsenek, csak sikátorok, amelyen a gyalogosok és a járművek egyszerre közlekednek. Nincs járda, zebra, sem felezővonal, és mégis napi húsz órában folyamatosan száz százalékon árad, özönlik a forgalom, gyalogosok, babakocsit vagy kézikocsit tolók, kisebb és nagyobb két- és négykerekűek. Rengetegen vannak, és valahogy mindenki a céljához ér.
Még nem érkezett jobb ajánlat az orosz energiahordozókkal szemben
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.