Azt gondolhatnánk még messze van a Karácsony, de már sok helyen elkezdődött a karácsonyi készülődés, hiszen sokan megpróbálják időben beszerezni az ajándékokat elkerülve így az utolsó napok sorban állását. Egyre többen intézik vásárlásaikat interneten keresztül, ezért fontos néhány alapvető tudnivalóval, szabállyal tisztában lenni. Első és legfontosabb, hogy tisztában legyenek a fogyasztók azzal, hogy kitől vásárolnak. A hangzatos webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal.
Ha ilyet nem találnak a fogyasztók, akkor arról a weboldalról inkább ne vásároljanak, mert könnyen átverhetik őket. Azt is érdemes megfontolni, hogy akarnak-e külföldről vásárolni, sok magyar nyelvű weboldalt ugyanis külföldi székhelyű cégek üzemeltetnek, így a megrendelt termék szállítási ideje sokkal hosszabb is lehet. A szállítási idő kapcsán egyébként is mindig körültekintőnek kell lenni, hiszen nem egyszer előfordult már, hogy a 2-3 munkanapos ígért szállításból akár több hét lett. Vagy olyan példával is találkoztunk, ahol egyáltalán nem volt szállítási határidő feltüntetve, és csak a sokadik reklamációra történt meg a termék postára adása.
Külföldről történő rendelés esetén az is nehézséget okozhat, hogy amennyiben mégsem tetszik a rendelt áru, nem pontosan arra gondolt a fogyasztó, mint ami megérkezett, és szeretne élni az indokolás nélküli elállási jogával, túlzott költséggel jár a termék visszaküldése. Internetes vásárlás esetén ugyanis speciális többletjogok illetik meg a vásárlót, így ha meggondolta magát a vásárlást illetően, nem tetszik neki a termék, akkor a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, akkor is, ha a termék hibátlan.
Fontos hangsúlyozni, hogy az elállást írásban, igazolható módon szükséges a fogyasztónak megtennie, illetve saját költségén kell a megrendelt árut a vállalkozásnak visszajuttatnia. Nem csak a vételárat jogosultak visszakapni ebben az esetben, hanem a teljes kifizetett összeget beleértve az eredeti szállítási költséget is, ha volt ilyen. Amennyiben üzletben vásárolta meg a nem tetsző terméket a fogyasztó, akkor nem illeti meg ez a meggondolási lehetőség. Ilyenkor csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy a bizonylattal együtt visszavitt ajándékot kicseréli-e másikra vagy esetleg biztosítja a termék árának levásárlását az üzletében.