Egy újítással könnyebb lesz aludni a repülőn

Egy londoni tervezőcég viszonylag egyszerű megoldással rukkolt elő, melynek lényege, hogy az ülés két oldalára egy-egy szárny, pontosabban kihajtható oldalsó, kipárnázott rész kerül.

Fellegi Tamás Péter
2019. 12. 06. 16:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha más kontinensre utazunk, gyakran 10-12 órát kell egy repülőn ülni, amiben többnyire benne van egy éjszaka kisebb-nagyobb része is. Logikus, hogy az idő egy részét alvással kéne tölteni, de ez eddig csak az első osztályon volt kényelmesen megoldott.

A repülés csak úgy gazdaságos és megfizethető, ha minél több utas van egy gépen, ez pedig lehetetlenné teszi, hogy az utasok fekvő helyzetben töltsék az út egy részét, márpedig legtöbben csak így tudunk aludni. A jelenlegi megoldás az, hogy az ülést valamennyire hátrébb lehet dönteni, de ez még mindig ülő pozíció, legfeljebb valamivel kényelmesebb.

Csodát tenni hely hiányában nem lehet, de egy londoni tervezőcég most egy viszonylag egyszerű megoldással rukkolt elő a CNN Travel szerint. A megoldás lényege, hogy az ülés két oldalára egy-egy szárny, pontosabban kihajtható oldalsó, az üléshez hasonlóan kipárnázott rész kerül. Ez két módon könnyíti az alvást: egyrészt neki lehet dőlni, így nem kell párnával, esetleg kabáttal vagy más ruhadarabokkal az ablaknak dőlni (középső és folyosó melletti helyen még ez a lehetőség sincs), másrészt így el lehet szeparálódni a szomszéd utastól, ami gyakori igény, amikor idegen mellett ülünk.

A két oldalon lévő ülésszárny mindjárt azt is lehetővé teszi, hogy ha elgémberedtünk, akkor a másik oldalra dőlve folytassuk az alvást anélkül, hogy ezzel bárkit zavarnánk. A megoldást úgy tervezték, hogy minden ma létező üléstípusra fel lehessen azt szerelni. Ha csak az új gépeken lehetne alkalmazni, 20-30 évet kellene várni, míg lecserélődnek a gépek.

Hogy a megoldás elterjed-e, még kérdés, de néhány légitársaság máris érdeklődött iránta. Korábban próbálkoztak más megoldásokkal is, mint például az egymás melletti ülések folyamatossá alakítása, hogy az együtt utazók egymásnak dőlhessenek, ha pedig nincs tele a gép, egy-egy ember végigfekhessen rajta. Ez persze csak kevés esetben segítség, hisz ritkán mennek kihasználatlanul a gépek, a légitársaságok lehetőség szerint teljesen megtöltik őket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.