Többszörösére duzzadt az áthaladó forgalom az M1-es autópályán, amelynek korábban elmaradt felújítását jelenleg is végzi a Magyar Közút Zrt., és emiatt gyakran alakulnak ki torlódások a Budapestet Béccsel összekötő sztrádán. Különösen az út fővároshoz közeli szakaszain nagy a zsúfoltság, és hasonló a helyzet az M0-s déli szektorában is.
A közlekedési kormányzat láthatóan keresi a lehetőségeket az M1-es autópálya tehermentesítésére, és ennek a célnak rendelték alá az M86-os fejlesztését is. A útvonal a nyugati határszélen alapvetően észak–déli irányban halad, fejlesztése most Szombathelytől délre, Körmendig folytatódik, ennek az előkészítése már megkezdődött.

Fotó: Havran Zoltán
Ez az a pont, ahol az M1-esből Győrnél elváló M85/86-os és az M7-esből Holládnál kiágazó, jelenleg kivitelezés alatt álló M76-os Zalaegerszeget elkerülve, Körmend mellett találkozik. A Zalaegerszeg–Körmend szakasz, amelyhez a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. most keresi a tervezőt, 28 kilométeres és kétszer két sávon halad, a legmagasabb engedélyezett sebesség 110 kilométer óránként.
Az új nyomvonal – miként az uniós közbeszerzési értesítőből kiderül – Zalaegerszeg térségéből indul, és a jelenlegi 76-os főúttól északra halad. Vas megye határát átlépve keresztezi a Rába folyó völgyét, emiatt új hidat is építenek majd. Az út másik végpontja Körmend közelében a tervezett M86-os, valamint a 8-as és 86-os főutak által határolt csomópontnál lesz.
A viszonylag rövid gyorsforgalmi útszakasz jelentősége túlnő a beruházás méretén. A hazai gyorsforgalmi úthálózat sugaras szerkezetű, vagyis a fővárosból halad az országhatárok felé. A túlterhelt M1-es, valamint az időszakosan zsúfolt M7-es autópályák alapvetően kelet–nyugati irányúak. A két nagy forgalmú közlekedési folyosó között az M86–M76-os átkötés teremt majd négysávos kapcsolatot.
Mivel a hazánkon áthaladó közúti áruforgalom Ausztria és Románia között zajlik, a legtöbb kamion az M1-esen, az M0-son és az M5-ösön halad. Azok a teherszállítók, akiknek nincs feladatuk a magyar főváros környékén, rövidebb úton és kisebb zsúfoltság mellett haladhatnak végig az országon, ha elkészül majd a Körmend–Zalaegerszeg útszakasz.