A jóindulaton is múlik
Sokan most olvassák el az általános szerződési feltételeket és kerülnek tisztába azzal, hogy mit is jelent egy olyan vis maior helyzet, amit nem a szálloda, nem az utazási iroda, nem légitársaság, hanem egy járvány okozott – jelezte lapunknak a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, amelyhez rengeteg megkeresés érkezik a koronavírus miatti helyzetben.
Alapvetően a feltételekről aláírt szerződés rendelkezik az egyes esetekről, ezért Baranovszky György elnök szerint nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy jól át kell gondolni, mit ír alá az ember, és adott esetben hogyan tudja legjobban védeni magát. Megerősítette: a világjárvány miatt egy esetben jogosult a fogyasztó a befizetett díj azonnali visszatérítésére az utazásszervezőtől, ha a külügyi tárca utazásra nem javasolt célországként tünteti fel az úti célt, de közös megegyezéssel ebben az esetben is van lehetőség az átfoglalásra.
– Fontos aláhúzni, hogy a fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek esetén is csak a szálloda, a szolgáltatást nyújtó jóindulatán fog múlni egy fogyasztói lemondás esetén az, hogy jogosultság esetén mekkora összegű bánatpénzt fizetnek neki vagy mit ajánlanak fel kárpótlásként. Az eddigi tapasztalatok szerint a szállodák külföldön ragaszkodnak a szerződésben foglaltakhoz, függetlenül attól, hogy milyen intenzitású a járvány az adott területen – jelezte a szervezet elnöke.
Az Amerikai Egyesült Államok beutazási tilalmáról elmondta: rengeteg járatot fognak törölni, de itt is van lehetőség az átfoglalásra egy későbbi időpontra, vagy a légitársaságnak vissza kell fizetnie a repülőjegy vételárát. Arra is kitért, hogy storno biztosítás esetén ha külföldön derül ki a fertőzöttség, akkor fizet a biztosító, ha viszont az ottani lezárásba esünk bele, nincs térítés. (T. K.)