Észak-Olaszországba síútra befizető olvasóink fordultak lapunkhoz, hogy történetük tanulságként szolgáljon sorstársaiknak, akik a koronavírus-járvány európai terjedése miatt kénytelenek lemondani utazási álmaikról.
Az utazási iroda február végén még arról tájékoztatta az érintett utasokat, hogy a járvány nem érinti a szóban forgó síterületeket, ahová a befizetett túrájuk szólt. – Ameddig a külügyminisztérium Olaszország érintett tartományait nem teszi fel az utazásra nem javasolt listára, addig az utazási szerződés felmondása az utas részéről a bánatpénz megfizetése mellett lehetséges – tájékoztatta az utazási iroda olvasóinkat a hatályos kormányrendeletről akkoriban. Azt is jelezték, hogy ha a minisztériumban az érintett tartományok vagy az ország az utazásra nem javasolt térségek közé kerül, akkor a szerződött ügyfeleknek az utaztató visszafizeti a pénzt.
A lapunkhoz forduló utasok azt kérték az utazásszervezőtől, hogy inkább keressenek nekik egy ausztriai célpontot, mivel akkor még ott nem jelent meg a vírus, erre azonban visszajelzést nem kaptak. Ezt követően február végén érkezett egy ajánlat olvasóinkhoz, amely szerint az utazásszervező egy 2020. decemberi síelési lehetőséget ajánlana fel cserébe a meghiúsult olasz túráért, ám, mint arról tájékoztattak, az év ezen időpontjában „hógaranciát erre a táborra nem tudunk nyújtani”, vagyis kérdéses, hogy az utazás időpontjában lesz-e síelésre alkalmas idő. Ráadásul a felajánlott alternatívák értéke jóval az általuk megrendelt szolgáltatás értéke alatt volt – jelezték olvasóink, akik nem jutottak dűlőre a céggel.

Fotó: 123RF
– A problémánk az, hogy megítélésünk szerint az utazásszervező cég nem játszik nyílt lapokkal és információt hallgat el, holott nyitottak voltunk arra, hogy egy ilyen vis maior eset miatt közösen álljuk a terheket – emelte ki a pórul járt fogyasztó, hozzátéve, hogy nem feltétlenül a pénzüket szerették volna viszontlátni, hanem a megvásárolt úttal egyenértékű síelési lehetőséggel szerették volna helyettesíteni az eredeti úti programot.