Már a startnál rákapcsol az Alitalia

Különösen aktívak a járvány utáni nyitásban a mediterrán államok. Olaszország mindent megtesz, hogy kimentse a csődből régóta gyengélkedő nemzeti légitársaságát, az Alitaliát, és már újraindította nagy sebességű vasúti hálózatát is.

2020. 05. 23. 8:41
People walk in the Alitalia departure hall during a strike by Italy's national airline Alitalia workers at Fiumicino international airport in Rome
Közpénzből tartják életben az Alitaliát Fotó: Max Rossi Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Heti három járatot indít Budapestre Rómából az Alitalia június elejétől, ha a magyar kormány megnyitja a határokat. Az olasz légitársaság a heti járatszámot júliusban és augusztusban négyre emelné, majd szeptembertől visszaállhat a régi menetrend, és minden nap lesz járat Ferihegyről Fiumicinóra. A cég ugyanakkor Rómából New Yorkba, Madridba és Barcelonába is megkezdi a repülést június 2-án – értesült az Airportal.hu. Emellett belföldi járatokat is indít Milánóból Dél-Olaszországba. Mindezek eredményeként a fuvarozó aktivitása májushoz képest 36 százalékkal emelkedik.

Az Alitalia május 5-én törölte a Róma–New York JFK desztinációt, miután áprilisban átlagosan 36 utast regisztráltak. Most épp ez lesz az első, amit visszaállítanak.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Alitalia helyzete nem volt túl rózsás a válság előtt sem: három évvel ezelőtt csődbe került. Miután befektetőt nem találtak, az olasz kormány úgy döntött, hogy államosítja az Alitaliát, ez a folyamat a következő hónapban fejeződik be. Most hárommilliárd euró­val igyekeznek életet lehelni a nemzeti légifuvarozóba. Iparági hírek szerint időközben vevő is jelentkezett a légitársaságért: German Efromovich, a dél-amerikai Avianca korábbi tulajdonosa.

A csődközeli állapottól húzna el újra a nemzeti utaztató
Fotó: Reuters

Efromovich ­kolumbiai-bolíviai üzletember, egy nagy ipari konglomerátum tulajdonosa, amely 2004-ben megvásárolta az egy évvel korábban csődbe ment kolumbiai légitársaságot. Az új vezetés alatt az Avianca felvirágzott, Dél-Amerika második legfontosabb szereplőjévé vált. Efromovich szerint az Alitaliát fél év alatt nyereségessé tudná tenni. Ugyanakkor – emlékeztetnek iparági szakértők – számos szakmai befektetőnek beletört már a bicskája az erős szakszervezeti hátterű olasz légitársaság talpra állításába.

Egyik komoly versenytársa éppen az olasz állami vasút, amely szintén a napokban kezdte meg a nagy sebességű járatok újraindítását. A Trenitalia május 18-án húsz Frecciarossa (vörös nyíl) járatot illesztett be a menetrendbe, a napi vonatok számát 38-ra növelve. Ezeket 16 intercity vonattal egészítették ki. Ezenkívül a regionális vonatok száma naponta több mint 4400-ra növekedett, ami a korábbi menetrend 64 százalékának felel meg. A szuperexpresszek komoly versenytársai a belföldi légi járatoknak Olaszországban. Például a Milánó és Róma közötti 568 kilométeres távot 2 óra 55 perc alatt teszik meg a Trenitalia Frecciarossa 1000-es szerelvényei. Figyelembe véve a reptérre kijutás, a biztonsági vizsgálat és a csomagkiadás időigényét, a vasút nem rosszabb ajánlat, különösen, hogy a kötött pályás járművek a városok központi pályaudvarára viszik az utasokat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.