Tavasszal berobbantak a webshopok

Az online értékesítés piaca óriási ugrást produkált a koronavírus-járvány idején.

Magyar Nemzet
2020. 07. 30. 17:34
Hands holding credit card and using laptop. Online shopping
Hands holding credit card and using laptop. Online shopping Fotó: Ivan Kruk
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A teljes kereskedelmen belül leginkább fejlődő terület, az online értékesítés piaca óriási ugrást produkált a koronavírus-járvány idején átalakult, nagyrészt otthonról bonyolított fogyasztásban: 2019-hez képest 34 százalékkal többet, csaknem bruttó 188 milliárd forintot költöttünk az internetes vásárlásokra április, május és június során, miközben számos cég indította el webshopját.

Egyre többeknek válik rutinszerűvé a kártyás vásárlás
Fotó: 123RF

A havonta 2,6 millió látogatót fogadó Jófogás értékesítő oldal a GKI Digitallal közösen felmérte, hogy a járványhelyzet milyen hatással volt az e-kereskedelmi szereplők üzleti megoldásaira, a kapcsolódó logisztikai folyamatokra és a legnépszerűbb termékkategóriákra.

Az év második negyedévében szinte minden termékkategória online forgalma nagyot nőtt, állapították meg.

Nem tervezett költségek

Tavasszal az online élelmiszer-rendelés és a műszaki cikkek piaca, illetve a DIY (otthon-kert-barkács) és a kisállatoknak szóló termékkör, továbbá a sportszerek és kiegészítők piaca bővült a leglátványosabban. Míg az első két kategória bővülése részben a karantén, az otthoni munkavégzés és a digitális oktatás szülte többletigényekből fakadt, addig az utóbbi szegmensek forgalomtöbblete már inkább az extra, nem tervezett költések és a járványhelyzet miatt megváltozott életvitel eredménye.

Több kiszállítás

– A legtöbb keresést fűnyíróra, kerti szerszámra, kerékpárra, rollerre és szórakoztató elektronikai cikkre indították a magyarok. A második negyedévben a felhasználók 57 százaléka mobilon kezdeményezte a vásárlást, miközben összesen 22 százalékkal volt több a kiszállítással, vagyis a GLS és a Foxpost bevonásával rendelt termékek száma – jelezte Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A GKI Digital elemzése szerint a vírus hatására a vásárlók visszatértek a házhoz szállításhoz, miközben a csomagautomatákat leszámítva csökkent a csomagpontok forgalma és a személyes átvételek száma.

Futárjelöltek tömege

Jelezték: a megnövekedett csomagszám ellenére sem a járvány elején, sem a második negyedév során nem voltak fennakadások a kiszállításokban. Ez többek között annak is köszönhető, hogy az ágazatot évekig sújtó munkaerőhiány egyik napról a másikra megoldódott, és kékgalléros pozíciókból is érkeztek a logisztikai cégekhez a futárjelöltek.

A kereskedők tömegével kezdtek internetes lábak „növesztésébe” – fogalmazott Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Mint mondta, a legtöbb kiskereskedő első lépésként általában megelégszik egy online katalógus létrehozásával is, ami már jelenlétet, láthatóságot ad a világhálón, de az ideális állapot az átjárható, többcsatornás működési modell.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.