Munkát akarnak és felhívni a figyelmet lehetetlen helyzetükre azok a csomagszállítók, takarítók és biztonságiak, akik Velence Santa Lucia vasútállomásán tartottak flashmob megmozdulást a héten. Negyedórás akciójukkal azt a mintegy hatezer munkavállalót képviselték, akik a tengeri hajózási területén dolgoznak az olasz városban, és a járvány miatt veszélybe került a munkájuk, vagy már el is veszítették azt.

Fotó: Andrea Merola / MTI/EPA/ANSA
Idén a nemzetközi utazási korlátozások miatt a legtöbb óceánjáró hajókat üzemeltető cég jövőre halasztotta útjait – idézi fel cikkében a BBC. A környezetvédők örülnek a kiürült kikötőknek: évek óta igyekeznek ugyanis kitiltatni a nagy óceánjárókat Velencéből. Az egykor La Serenissimaként is ismert város ma már messze nem olyan nyugodt és békés, mint annak idején lehetett: a kikötője az egyik legszennyezettebb Európában – állítják a környezetvédők.
Az óceánjárókat üzemeltető cégek ugyanakkor azt követelik, hogy az olasz kormány álljon elő olyan hosszútávú megoldással – például egy, a velencei lagúnáktól messzebb lévő kikötő építése –, ami megvédi a várost, de az iparágat sem teszi tönkre.
A már a járvány előtt is fennálló ellentmondásos helyzet miatt a világ második legnagyobb tengerhajózási cége,
a Royal Caribbean korábban bejelentette: jövő nyáron már nem szerepel célpontjaik között Velence. Ehelyett Velencétől százötven kilométerre délre, Ravennában kötnek majd ki, onnan busszal tudnak eljutni a turisták a lagúnák városába.
Az ellenzők szerint más cégeknek is hasonlóképpen kellene cselekedni, Genova vagy Trieszt kikötőjét említik mint lehetséges alternatív célpontokat, ez pedig természetesen aggodalomra ad okot azoknak, akik a szektorban dolgoznak.A tiltakozó megmozdulás egyik szervezője a csomagszállításban tevékenykedő Vladimiro Tommasini volt, aki szerint az iparág dolgozói már kezdik elveszíteni a türelmüket a kormánnyal szemben. – Már csaknem nyolc éve várunk arra, hogy megoldódjon ez a helyzet. Most a kormányon a sor, hogy előálljon a megoldással – idézi Tommasinit a BBC cikke.

Fotó: Reuters
Nyolc évvel ezelőtt harminchárman veszítették életüket, amikor a Costa Concordia zátonynak ütközött és elsüllyedt Toszkána partjainál. Akkor emiatt kitiltották a 96 ezer tonnánál nagyobb tömegű tengerjáró hajókat Velence kikötőjéből, és korlátozták a kisebb járművek napi számát. Egy fellebbezés miatt később semmissé tették a törvényt, a problémák azonban természetesen nem szűntek meg. Tavaly a hatvanezer tonnás MSC Opera kapitánya elvesztette az irányítást a hajó felett, és a 13 emeletes monstrum beleszaladt egy mólóba, megsebesítve két turistát.