Tovább nőtt a költekezés a novemberi akciózással

Az erős árérzékenység ellenére a magyarok többsége tavalyhoz képest többet költene karácsony előtt.

2021. 11. 20. 6:49
Black Friday és Online vásárlás. 20201109 Budapest Fotó Bach Máté Magyar Nemzet Fotó: BACHPEKARYMATE
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ugyan még mindig előttünk van a kiskereskedelemben egy hónapja tartó fekete péntek akciózás hivatalos dátuma, a jövő pénteken befejeződő kedvezménykampányban az eddigi értékesítések felülmúlják az előzetes várakozásokat mind összegben, mind az értékesített áruk mennyiségét tekintve. A magyarok bőségesen költekeznek a megszokottnál hamarabb felfutott év végi vásárlási szezon felvezetéseként – derül ki a kereskedelmi vállalatok részidős jelentéseiből a novemberi akciós vásárlási idényről.

Tegnap tartotta egynapos black friday kampányát az eMAG és az Extreme Digital. A piacvezető méretű, egyesült vállalatok közlése szerint erős starttal indultak, már a nyitás után másfélszer annyi érdeklődő kereste fel az oldalt, mint tavaly, és 45 százalékkal több rendelést adtak le. 

A webáruházakban már az első órában majdnem elérték a 2,5 milliárd forintos eladási forgalmat.

A pandémia miatt felerősödött árérzékenység ellenére a magyarok többsége tavalyhoz képest átlagosan négyezer forinttal többet, 59 ezer forintot költene karácsonyi ajándékokra – mutat rá a Telenor reprezentatív kutatása, amely azt is megállapítja, hogy észrevehetően nőtt azoknak a száma, akik úgy tervezik a kiadásokat, mintha nem lenne pandémia, mert az anyagi helyzetük lehetővé teszi az előző évivel azonos összegű vagy még többe kerülő ajándékozást.

A mobilcég megbízásából az Impetus Research azt is felmérte: miközben magasabb az elkölthető jövedelmek aránya, rászoktak a magyarok az online vásárlásra is, mostanra 35 százalékkal többen látogatják a webáruházakat. 

A leggyakoribb, karácsonyfa alá kerülő termékek köre évek óta nem változik, így ezúttal is a ruhák, műszaki cikkek, játékok piaca pörög a leginkább, de jellemzően nagy mennyiségű utalvány, ajándékozási kupon is elkel, míg a szolgáltatások közül az élmények iránti kereslet ugrik meg az ünnepi időszakra.

A Magyarországon 2014 óta évente megtartott black friday novemberi akciós kampány az év legerősebb időszakát eredményezi az internetes áruházakban, ahol a forgalom a 140 milliárd forintot is elérheti – erre pedig a GKI Digital felmérése mutat rá.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Magyar Nemzet/Bach Máté)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.